اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح یاوران تولید بخش کشاورزی در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بر لزوم اجرای طرح یاوران تولید بخش کشاورزی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: بهره‌برداران و تولیدکنندگان از اجرای این طرح سود می‌برند.

اجرای طرح یاوران تولید بخش کشاورزی در دامغان

محسن طباطبائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان با اشاره به اجرای طرح یاوران تولید اظهار کرد: این طرح بر هم‌صدایی و هم‌افزایی اجرا و تحقیقات تأکید دارد و بهره‌برداران و تولیدکنندگان از اجرای آن سود می‌برند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ادامه داد: طرح یاوران تولید می‌تواند همه مشکلات بخش کشاورزی را بررسی و برای آن طرح و ایده عملیاتی ارائه کند.

وی با بیان اینکه طرح یاوران تولید به کشاورزی دانش‌محور و محصول‌محور توجه دارد، به برخی چالش‌های پیش روی تولید پسته در شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات موجود در بخش کشاورزی شهرستان محققان موظف‌ هستند در عرصه‌های تولید حضور داشته و به‌صورت تیمی و هدفمند در راستای توسعه فعالیت‌های تحقیقی و ترویجی در مزارع گام بردارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: در طرح یاوران تولید با تشکیل تیم‌های پایش و نظارت متشکل از محققان و کارشناسان اجرایی چالش‌های عرصه تولید بررسی‌ شده و بلافاصله راهکارهای رفع مشکل ارائه می‌شود تا منجر به حصول نتیجه مطلوب و مسیر انتقال دانش بهره‌برداران و مزرعه تسهیل شود.

دبیر طرح یاوران تولید شهرستان دامغان نیز بیان کرد: طرح یاوران تولید نسخه پیشرفته طرح نظام نوین ترویج بوده و در روند اجرای این طرح قرار است ۵۰ درصد ظرفیت مراکز تحقیقاتی وابسته و پیوسته برای برنامه‌های کوتاه‌مدت در حوزه کشاورزی استفاده شود تا برای کشاورزان قابل بهره‌برداری باشد.

حیدری‌هایی افزود: امسال باید همراهی و حمایت بخش تحقیقات با مدیریت ترویج بیش‌ از پیش موردتوجه باشد تا به رفع مشکلات تولید و تولیدکننده بپردازند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول