اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ستاد کرونا درباره برگزاری کنکور تصمیم‌گیری کند نه مجلس

نماینده‌ نیشابور در مجلس گفت: اگر قرار است کنکور به تأخیر بیفتد ستاد ملی کرونا باید سریع‌تر آن را بگوید نه اینکه نمایندگان شاهد حجم زیادی از پیامک‌های مردمی باشند و آنها مجلس را مدیریت کنند.

ستاد کرونا درباره برگزاری کنکور تصمیم‌گیری کند نه مجلس

خبرگزاری فارس - حسین یارزاده:  هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی (امروز یکشنبه 12 مرداد) در جلسه علنی و در تذکری مستند به ماده 22 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: متأسفانه دفاتر نمایندگان مجلس تعطیل است و ما با حجم زیادی از بار و مشکلات وقتی وارد شهرستان می‌شویم، با انبوهی از مطالبات مردم مواجه می‌شویم. 

وی افزود: خیلی از شهرستان‌های کشور و از جمله نیشابور وضعیت قرمز شیوع کرونا را رد کردند و این در حالی است که ما مشکلات زیادی را در بیمارستان‌ها داشته و شاهد افت دستگاه‌های اکسیژن هستیم. 

وی گفت:‌در این شهرستان بالای 300 نفر فوتی کرونا داشته‌ایم؛ امروز مراجعات زیادی به دفاتر نمایندگان مجلس می‌شود که من از پاسخ به آنها مستأصل هستم ضمن اینکه چند روز است که پیامک‌های زیادی از دانش‌آموزانی در آستان حضور در آزمون‌های کنکور هستم دریافت کردم.

چنارانی گفت: هجمه اصلی آمایش مشکلات مردم به سمت نمایندگان مردم است ولی ما امروز مانده‌ایم با یک دفتر که آن هم بسته است. 

وی گفت: اگر نماینده‌ای بخواهد یک نفر را وارد دفترش در مجلس شورای اسلامی کند به مشکل اساسی برمی‌خوریم این در حالی است که مسئول دفتر نمایندگان 2 تا 3 ساعت بیرون درب دفتر منتظر است تا حراست قوه مقننه اجازه ورود به وی دهد. 

وی خطاب به نایب رئیس مجلس اظهار داشت: این دولت خیلی وقت است کار مردم را رها کرده است و عملاً کارهای مردم انجام نمی‌شود؛ دولت در ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که ادارات فقط با یک سوم ظرفیت‌شان کار کنند این در حالی است که مردم به اداراتی مراجعه می‌کنند اصلاً کارشان پیش نمی‌رود این در حالی است که پیش از آن کار مردم پیش نمی‌رفت امروز هم کارشان پیش نمی‌رود. 

وی گفت: امروز مردم در یک شهرستان کوچک وقتی بنا دارند رئیس یک دانشکده یا رئیس یک اداره را ببینند شش ماه باید منتظر بمانند. 

وی ادامه داد: مردم وقتی به ادارات برای پیگیری مراجعه می‌کنند، دو تا سه هفته برای یک امضا معطل می‌مانند. 

وی گفت: ستاد ملی کرونا باید مشخص کند اگر قرار است کنکور به تأخیر بیفتد سریع‌تر آن را اعلام کند نه اینکه ما شاهد حجم زیادی از پیامک‌های مردمی باشیم و آنها مجلس شورای اسلامی را مدیریت کنند. 

و یگفت: امروز ما فرزندانی را داریم که در کرونا آسیب‌های زیادی دیده‌اند و معدل این دانش‌آموزان به دلیل کرونا و عدم برگزاری کلاس‌ها افت شدیدی پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه مجلس نباید در موضوع کنکور و مدارس تصمیم‌گیری کند بلکه باید ستاد ملی کرونا این وظیفه را انجام دهد خاطرنشان کرد: مجلس باید تصمیم‌ بگیرد که دفاتر نمایندگان مجلس سریع‌تر باز شود و بتوانیم به مشکلات مردم رسیدگی کنیم چرا که حجم زیادی از مشکلات و کارهای مردم از سوی دولت رها شده است. 

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر هاجر چنارانی گفت: ستاد ملی کرونا چندین بار درباره جلسات علنی مجلس و نشست‌های کمیسیون‌ها تذکر داده است ولی ما چون موظف به پیگیری موضوعات مردم هستیم مجبور به برپایی این جلسات و نشست‌ها هستیم. 

وی افزود: به دلیل شرایط عمومی کشور از پذیرفتن مردم در دفاتر نمایندگان در مجلس معذوریم چرا که ممکن است حضور چندین هزار نفره مردم در این دفاتر احتمال شیوع کرونا را بیشتر کند اما دفاتر نمایندگان مجلس در شهرستان‌ها باز است. 

وی گفت: ستاد ملی کرونا درباره برگزاری مدارس و کنکور تصمیم خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول