اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پرواز پشتیبانی هواپیمای «ایلوشین» و جنگنده های «سوخو-27 »روسیه بر فراز دریای سیاه

یک هواپیمای تجسسی و دو فروند «سوخو-27» روسیه طی روزهای گذشته عملیات پشتیبانی از یک زیردریایی این کشور در دریای سیاه را انجام دادند.

پرواز پشتیبانی هواپیمای «ایلوشین» و جنگنده های «سوخو-27 »روسیه بر فراز دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک فروند هواپیمای تجسسی «ایلوشین -38» و دو فروند جنگنده «سوخو-27» روسیه طی روزهای گذشته بر فراز دریای سیاه پرواز کرده و عملیات پشتیبانی از یک زیردریایی روسیه در آبهای دریای سیاه را انجام دادند.

به نوشته «دیفنس بلاگ»، انگلیس مدعی شده که این جنگنده ها و  هواپیمای تجسسی روسیه را با کمک جنگنده های «تایفون» خود مستقر در پایگاه هوایی لوثی ماوث» را رهگیری کرده است. این نخستین بار در سالهای گذشته است جنگنده های تایفون موفق به رهگیری هواپیمای تجسسی ایلوشین میشوند.

به گفته منابع مطلع، این هواپیمای تجسسی و جنگنده های سوخو-27 روسیه در حال پشتیبانی از یک فروند زیر دریایی کلاس «اسکار» روسیه بودند که در حال حرکت به سمت غرب دریای سیاه بود. ایلیوشین ایل-۳۸ دلفینکه در  ناتو «می»  لقب دارد یک هواپیمای گشت دریایی و هواپیمای جنگی ضد زیر دریایی است.

 وزارت دفاع روسیه  روز جمعه نیز از رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده‌های روسیه در مرز این کشور خبر داد. وزارت دفاع این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ روس، هواپیمای آمریکایی را بالای دریای سیاه رهگیری و از مرزهای روسیه دور کرده است. طی یک هفته اخیر این چندمین بار است که جنگنده‌های روسیه اقدام به رهگیری هواپیماهای آمریکا در حوزه دریای سیاه می‌کنند. ارتش روسیه اواخر این هفته دو روز در نزدیکی دریای سیاه اقدام به برگزاری رزمایش نظامی دو روزه کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول