اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اندر احوالات لغو سفر وزیر ورزش؛ ستاد کرونا یا اعتراض به افتتاح نمایشی؟!

درحالی که قرار بود امروز ورزشگاه ۵ هزار نفری ملایر با حضور وزیر ورزش افتتاح شود اما این سفر لغو شد، سفری که با اعتراض نمایندگان مردم ملایر در مجلس مبنی بر افتتاح نمایشی همراه بود اما استانداری دلیل لغو را همزمانی با جلسه ستاد ملی کرونا عنوان کرد.

اندر احوالات لغو سفر وزیر ورزش؛ ستاد کرونا یا اعتراض به افتتاح نمایشی؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ورزشگاه ۵ هزار نفری ملایر که هنوز به پایان کار خود نرسیده است، قرار بود صبح امروز با حضور وزیر ورزش وجوانان به بهره‌برداری برسد.

این ورزشگاه قرار بود طی دو فاز مراحل ساخت خود را طی کند و این پروژه فاز نخست ساخت ساز را گذرانده و فاز دوم آن همچنان در مرحله تخصیص اعتبار است.

اداره کل ورزش و جوانان استان همدان مدتهاست به دنبال برگزاری مراسم افتتاحیه این ورزشگاه است که یک مورد آن در بهمن‌ماه سال گذشته رخ داد و در حالی که وزیر در همدان حضور داشت، نتوانست راهی ملایر شده و این ورزشگاه را افتتاح کند.

مراسم افتتاحیه نمایشی باید لغو شود

اما روز پنجشنبه دوباره خبری در استان پیچید که وزیر ورزش شنبه برای افتتاح ورزشگاه ۱۰ ساله ملایر راهی این شهرستان خواهد شد و همین جرقه باعث شد تا نماینده مردم این شهرستان در مجلس بلند شود و افتتاح این ورزشگاه نیمه‌کاره را ظلم به مردم ملایر و وارد شدن میلیاردها تومان خسارت به آنها، عنوان کند.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه معتقد است که هنوز پنج درصد کار فیزیکی این ورزشگاه باقی مانده و حتی بعضی از زیرساخت‌های آن هم فراهم نشده و برای تکمیل هزینه‌ای بالغ بر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

۱۰ ایراد اساسی چون عدم وجود درب و اِلمان ورودی، عدم ساخت ساختمان سرایداری و نگهبان، عدم وجود ساختمان اداری، عدم خرید و نصب انشعاب گاز شهری، عدم تکمیل دیوارکشی، محوطه‌سازی و روشنایی محوطه، رفع مشکل نشت و نفوذ آب از سکوها به فضای زیر سکوها، رختکن‌ها، زیرسازی نامناسب پیست دو و میدانی و نصب نامناسب تارتان(تجمع آب)، عدم فنس‌کشی پشت دروازه، ارتفاع کوتاه نرده‌های حفاظ تماشاچیان و عدم تکمیل بخشی از پله‌های ورودی به سکوها در این ورزشگاه باقی مانده و همین امر باعث شده تا آزادیخواه آن را آماده افتتاح تشخیص ندهد.

هادی بیگی‌نژاد دیگر نماینده مردم ملایر با آزادیخواه همراهی کرد به طوری که طی پیامی عنوان کردند در مراسم افتتاح شرکت نخواهند کرد.

در متن نامه این دو نماینده به وزارت ورزش و جوانان آمده است «نظر به اینکه فاز اول ورزشگاه ۵ هزار نفری ملایر طبق اعلام نظر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آماده افتتاح نبوده و دارای نواقص متعددی است نمایندگان مردم ملایر ضمن تاکید بر لغو برنامه افتتاحیه، در سفر آقای وزیر حضور نخواهند داشت».

تنها فاز نخست افتتاح می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این زمینه در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس اظهار کرد: وزیر ورزش و جوانان به‌منظور بازدید از روند ساخت دو پروژه استخر سرپوشیده سامن ملایر، استخر سرپوشیده شهر ملایرر و افتتاح فاز نخست استادیوم ۵ هزار نفری قرار بود راهی شهرستان ملایر شود.

محسن جهانشیر با اشاره به این که متولی پروژه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره می‌شود افزود: این پروژه برای تکمیل و بهره‌برداری در دو فاز تعریف شده و اگر سو‌ء تفاهمی پیش آمده به همین دلیل است.

ستاد ملی کرونا باعث لغو سفر وزیر به همدان!

اما در این میان استانداری طی اطلاعیه‌ای جالب عنوان کرده که سفر وزیر به همدان به دلیل همزمانی با جلسه ستاد ملی کرونا تعطیل شده است.

در اطلاعیه استانداری آمده است: «سفر دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به استان همدان به دلیل همزمانی با جلسه ستاد ملی کرونا در روز شنبه به تعویق افتاد.

با توجه به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور و حضور ویدئوکنفرانسی استانداران در این جلسه و همزمانی این برنامه  با سفر وزیر ورزش و جوانان به استان همدان، استاندار همدان از دکتر سلطانی‌فر درخواست تعویق سفر را داشتند که با موافقت ایشان، این برنامه به زمان دیگری موکول شده است».

حال مشخص نیست که لغو سفر وزیر به همدان به چه دلیل بوده است، اعتراض رسمی نماینده مجلس و تهدید بررسی موضوع در مجلس یا همزمانی ستاد ملی کرونا و حضور نداشتن استاندار؟ پیدا کنید پرتقال‌فروش را!

انتهای پیام/89042/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول