اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازسازی و بهره‌برداری مجدد از بزرگترین نیروگاه برق آبی ازبکستان

نیروگاه برق آبی «قادریه-3» در استان تاشکند پس از بازسازی به بهره‌برداری رسیده است.

بازسازی و بهره‌برداری مجدد از بزرگترین نیروگاه برق آبی ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت «ازبک.هیدروانرگو» اعلام کرد نیروگاه برق آبی «قادریه-3» در استان تاشکند پس از بازسازی و تجهیزات مدرن به بهره‌برداری رسید.

پس از مدرنیزه نیروگاه برق آبی «قادریه-3» ظرفیت تولیدی آن به 15.34 مگاوات و مقدار متوسط سالانه بهره‌برداری برق 124 میلیون و 400 هزار کیلووات ساعت برق رسیده است.

نیروگاه برق آبی «قادریه-3» در سال 1933 میلادی ساخته شد و ظرفیت کلی آن 13.2 مگاوات بود که طی 85 سال فعالیت 4 دستگاه آبی کارآیی خود را از دست دادند. بدین دلیل این نیروگاه به طور کلی تعمیر شد.  

بر اساس فرمان رئیس جمهور ازبکستان، تصمیمی در مورد تجهیز و مدرن شدن نیروگاه برق آبی «قادریه-3» اخذ شده است. در ماه دسامبر سال 2017 میلادی کارهای ساختمانی آن آغاز شد.

گفتنی است دستگاه‌های اصلی هیدروتکنیکی توسط شرکت Dongfang Electric International Corporation چین تولید و همچنین نصب و مونتاژ دستگاه‌های فنی توسط کارشناسان خارجی و داخلی انجام شده است.  

با وجود شیوع کرونا و اعمال قرنطینه بازسازی نیروگاه برق آبی در زمان تعیین شده به اتمام رسید.

هم اکنون در ازبکستان 45 واحد نیروگاه با ظرفیت کلی نزدیک به 12 هزار و 800 مگاوات فعالیت می‌کنند که 90 درصد تولید برق این کشور بر عهده 10 واحد نیروگاه حرارتی با ظرفیت 10 هزار و 600 مگاوات است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول