اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در پایتخت پرتغال

صدها نفر از مردم پرتغال با تجمع در میدان اصلی لیسبون، به کشته شدن یک بازیگر سیاهپوست توسط یک جوان سفیدپوست و نژادپرستی سازمان‌یافته در این کشور اعتراض کردند.

تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در پایتخت پرتغال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی کشته شدن یک بازیگر سیاهپوست در یکی از خیابان‌های شلوغ «لیسبون» پایخت پرتغال، صدها نفر با تجمع در میدان اصلی این شهر، خواستار عدالت برای رنگین‌پوستان شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، خانواده این بازیگر سیاهپوست، که توسط یک جوان سفیدپوست چند بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت، می‌گویند او پیشتر نیز توسط ضارب تهدید به قتل شده و اظهارات نژادپرستانه شنیده بود.

معترضان به نژادپرستی در پرتغال، در این تظاهرات مسالمت‌آمیز ضمن رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس «کووید۱۹»، پلاکاردهایی با نوشته‌های «عدالت» و «نژادپرستی می‌کُشد» در دست داشتند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این اعتراضات به رویترز گفت: «از مسئولان [دولتی] تا زندگی عادی، پرتغال هنوز هم یک کشور نژادپرست است».

به نوشته رویترز، شورای اروپا در سال ۲۰۱۸ طی گزارشی اعلام کرده بود شکایت‌های متعددی از خشونت نژادپرستانه توسط پلیس پرتغال دریافت کرده است.

موج نخست تظاهرات و اعتراضات به خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا از مینیاپولیس آغاز شد و به سرعت به دیگر شهرهای این کشور و حتی دیگر کشورهای جهان گسترش یافت.

چندی پیش نیز صدها آلمانی روز شنبه در تظاهرات ضد نژادپرستی،‌ با ادای احترام به سیاه‌پوست کشته شده توسط پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس، خواستار احترام به انسانیت و برابری نژادها شدند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول