اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نقش ویژه آستارا در توسعه اقتصادی ایران و آذربایجان

سخنگوی وزارت امور خارجه زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان آستارا را برای کشور مهم و دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: این شهرستان به لحاظ اقتصادی نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و روابط دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان دارد.

نقش ویژه آستارا در توسعه اقتصادی ایران و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه به همراه «رضا جمشیدی» سرپرست فرمانداری و «رسول امیدی» مدیرکل گمرک این شهرستان از منطقه ویژه اقتصادی، پایانه مرزی، گمرک، پل و بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا بازدید کردند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در جریان بازدید از بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران شهرستان آستارا اظهار کرد: این شهرستان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یکی از شهرستان‌های استراتژیک کشور و استان گیلان محسوب می‌شود. 

سید عباس موسوی با بیان اینکه احساس می‌شود در پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا-آستارا کارها کند پیش می‌رود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود طرف آذری و ایرانی سرعت کار را در این پروژه بیشتر کنند تا شاهد اتصال خط ریلی آستارا-آستارا به قزوین-رشت باشیم.

وی زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان آستارا را برای کشور مهم و دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: این شهرستان به لحاظ اقتصادی نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و روابط دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان دارد که باید از فرصت موجود در راستای تقویت روابط بین دو کشور استفاده بهینه کرد.

به گزارش فارس، راه‌آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راهن‌آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می‌کنند.

انتهای پیام /۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول