اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اجرای طرح نظارت بر ذبح بهداشتی دام در خراسان رضوی

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از افتتاح طرح نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان برای سیزدهمین سال متوالی در این استان خبر داد.

اجرای طرح نظارت بر ذبح بهداشتی دام در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، احمد شریعتی در مراسم افتتاح این طرح افزود: در عید قربان سال جاری 159 اکیپ دامپزشکی استان در قالب 57 اکیپ ثابت و 102 اکیپ سیار با حضور 72 دامپزشک، 144 کارشناس بهداشت گوشت و 32 ناظر ذبح شرعی آماده خدمت‌رسانی به آحاد هم استانی‌ها در روز عید هستند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: برای برخورد با مراکز غیرمجاز کشتار دام با همکاری سایر نهادها ازجمله شهرداری اقدام شده و با توجه به مخاطرات این موضوع، توصیه اکید داریم که شهروندان از امکانات ایجادشده توسط شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مجتمع صنعتی گوشت مشهد، شهروندان می‌توانند امروز از طریق شماره تلفن‌های  3و 38801392 ، 3- 33554330 و تارنمای ثبت سفارش دام به آدرس www.mashadmeat.ir سفارش‌های خود را اعلام داشته و از تجمع برای خرید و ذبح دام در روز عید خودداری کنند.

شریعتی یادآور شد: به‌منظور تسهیل بیشتر در راستای قربانی غیرحضوری، طی هماهنگی به عمل‌آمده با اتحادیه فروشندگان گوشت دام  استان تعداد 50 واحد قصابی در سطح شهر مشهد مقدس از طرف این اتحادیه معرفی‌شده‌اند تا در صورت عدم امکان تماس تلفنی شهروندان با کشتارگاه صنعتی دام، خیرین بتوانند از طریق این قصابی‌ها سفارش‌های قربانی خود را پیگیری نمایند و این واحدها امروز در حال فعالیت هستند.

وی در بازدید از مجتمع صنعتی گوشت مشهد، روند اجرای طرح پذیرش غیرحضوری و تلفنی دام را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اجرای موفق این طرح می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سال‌های آینده مورداستفاده قرار گیرد.

گفتنی است تا ظهر امروز بیش از 800 رأس دام از طریق سفارش غیرحضوری ذبح‌شده و بر اساس پیش‌بینی مدیران مجتمع صنعتی گوشت مشهد تا پایان اجرای این طرح، حدود 2000 رأس دام به‌صورت غیرحضوری ذبح‌شده و از طریق زنجیره سرد به خیرین تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول