اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصلاح بزرگان بازار به نفع کوچکترها/ معامله بلوکی 10 میلیون سهم در نماد «وتوکا»

در هفته‌ای که بیشتر شرکت‌های بزرگ بورس با اصلاح مواجه شده بودند، کوچک‌ترها روندی افزایشی تجربه کردند و از اتفاقات مهم بازار سرمایه برای شرکت‌های بورسی می‌توان به معامله بلوکی ده میلیون سهم در نماد وتوکا اشاره کرد.

اصلاح بزرگان بازار به نفع کوچکترها/ معامله بلوکی 10 میلیون سهم در نماد «وتوکا»

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا افزایش چهل دلاری را تجربه کرد، قیمت هر دلار آمریکا ۵۰۰ تومان بیشتر شد و نماگر بورس ۸۷ هزار واحد رشد را نشان داد.

در بازار طلا نیز قیمت هر سکه امامی از ۱۰ میلیون و ۷۱۸ هزار تومان در روز شنبه به ۱۱ میلیون و ۴۳۵هزار تومان در روز پنج‌شنبه رسید، قیمت هر نیم سکه و ربع سکه در روز جاری به ترتیب ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان هفته یک میلیون و 83 هزار تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایشی ۱۳۱ هزار تومانی داشت، کمترین قیمت این فلز گران‌بها در روز یکشنبه برابر با یک میلیون و ۱۷ هزار تومان به ثبت رسید.

اصلاح بزرگان بازار به نفع کوچک‌ترها

شاخص بورس از عدد یک میلیون و ۸۶۵ هزار واحد در ابتدای هفته به یک میلیون و ۹۵۲ هزار واحد رسید اما در پایان هفته عددی بیشتر از یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحد را نشان نداد، در هفته‌ای که بیشتر شرکت‌های بزرگ بازار با اصلاح مواجه شده بودند، کوچک‌ترها روندی افزایشی تجربه کردند و در میان شرکت‌های اصفهانی حاضر در بورس، هتل پارسیان کوثر اصفهان با نماد گکوثر در آخرین روز فعالیت بازار در هفته جاری با معامله شدن در سقف قیمت روزانه به صف نشست.

از اتفاقات مهم بازار سرمایه برای شرکت‌های بورسی می‌توان به معامله بلوکی ده میلیون سهم در نماد وتوکا (شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد) اشاره کرد که در آن فولاد مبارکه هر سهم را به قیمت ۲۶۹۰ ریال خریداری کرد.

سایه سنگین مقاومت روانی ۲ میلیون بر سر بازار

در مجموع هفته گذشته را می‌توان هفته سایه‌اندازی مقاومت روانی شاخص دو میلیونی بر بازار سرمایه دانست، عددی که به نظر می‌رسد بازار برای فتح آن نیاز به آمادگی ذهنی دارد و در این مسیر رو به جلو اصلاح‌های موقتی، که اساساً ذات بازار سرمایه با آن آمیخته است، روند کلی را تا زمان ورود پول حقیقی به بازار تغییر نخواهد داد.

از سوی دیگر بازارهای مسکن و خودرو تغییر چندانی نداشته‌اند و دیگر خبری از صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها نیست، همه این عوامل را می‌توان مؤید این دانست که بازار سرمایه همچنان در نگاه مردم جذاب است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول