اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تخصیص 2 میلیون دلاری بانک اروپایی بازسازی و توسعه به تاجیکستان

بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای حمایت از مشاغل کوچک آسیب دیده از کرونا در تاجیکستان به این کشور 2 میلیون دلار کمک می‌کند.

تخصیص 2 میلیون دلاری بانک اروپایی بازسازی و توسعه به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک اروپایی بازسازی و توسعه  برای حمایت از مشاغل کوچک آسیب دیده از کرونا در تاجیکستان به این کشور 2 میلیون دلار کمک می‌کند.

سرمایه گذاری بانک اروپایی بازسازی و توسعه شامل 1.5 میلیون دلار وام و یک خط تامین مالی 500 هزار دلاری برای حمایت از مشاغل خرد و کوچک که در مواجهه با رکود تجاری، کاهش گردش مالی و درآمد به سر می‌برند، می‌باشد.

بر اساس گزارش نمایندگی بانک اروپایی بازسازی و توسعه ، این بانک در پاسخ به بحران بی سابقه جهانی یک بسته کمک های مالی را اختصاص داده و قصد دارد در سال های 2020-2021 میلادی برای پشت سر کردن پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا، در تجارت تا 21 میلیارد یورو سرمایه گذاری کند.

مشاغل کوچک بخش مهم از اقتصاد تاجیکستان است و حمایت از آن همچنان یکی از مهم ترین اولویت های بانک اروپایی بازسازی و توسعه باقی می ماند.

مشاغل کوچک پس از امضا توافق نامه تامین مالی تجارت بین بانک اروپایی بازسازی و توسعه و بانک «اروند» از فرصت های وارداتی و صادراتی جدیدی بهره مند می شوند. این امر همچنین به کاهش اختلال در زنجیره های تجارت و عرضه محصولات، ناشی از شرایط سنگین بازار، کمک خواهد کرد.

«آیتن رستم اوا» رئیس نمایندگی بانک اروپایی بازسازی و توسعه در تاجیکستان در این مورد گفت: ما خوشحالیم که با شریک دیرینه خود، یعنی بانک «اروند» برای پیروزی بر عواقب ویروس کرونا و حمایت از مشاغل کوچک در تاجیکستان تلاش های خود را متحد می‌سازیم.

وی افزود: همکاری نزدیک با بخش مالی و ارائه منابع از طریق بازیگران پایدار، فعال و موثر بازار نه تنها بخش مالی بلکه به طور کلی مشاغل فعال محلی را حفاظت می‌کند.

برنامه توسعه مالی تجارت بانک اروپایی بازسازی و توسعه در سال 1999 میلادی با هدف توسعه ارتباطات تجاری بین کشورهای که از سوی این بانک سرمایه گذاری می شوند، ایجاد شده است.

تاجیکستان عضو بانک مذکور است. بانک اروپایی بازسازی و توسعه شروع از سال 1992 میلادی تاکنون در تاجیکستان حدود 900 میلیون دلار در 135 پروژه مختلف در کل بخش های اقتصادی این کشور سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول