اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال صنعاء از پایان ادعای خودمختاری متحدان امارات در جنوب یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی از توافق دولت مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات برای پایان اعلام خودمختاری در جنوب یمن استقبال کرد.

استقبال صنعاء از پایان ادعای خودمختاری متحدان امارات در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی به توافق دولت مستعفی یمن (مورد حمایت ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب/ متحد امارات) بر سر «توافق ریاض» واکنش نشان داد.

العزی در صفحه توییتر خود نوشت: توافق میان شورای انتقالی و (حزب) اصلاح را تبریک می‌گویم زیرا به [ادعای] خودمختاری پایان داد و پرچم جدایی‌طلبی را برای همیشه کنار گذاشت. امیدواریم با این توافق دیگر این پرچم برافراشته نشود زیرا هم پسرفت است و هم برادران ما در حزب اصلاح در برابر موقعیتی شرم‌آور قرار می‌گیرند و دروغ بودن موضع آنها در قبال وحدت فاش می‌شود.

 

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب چهارشنبه (دیروز) با سازوکاری که عربستان سعودی برای اجرای توافق ریاض ارائه داد، موافقت کردند و رئیس‌جمهور دولت مستعفی «معین عبدالملک» را مأمور به تشکیل کابینه دولت جدید کرد.

به گفته منابع آگاه  پستهای وزارتی در دولت  جدید علاوه بر اینکه به دولت مستعفی و شورای انتقالی تعلق می‌گیرد به ترتیب در میان «التجمّع الیمنی للإصلاح»، «المؤتمر الشعبی العام»، «مؤتمر حضرموت الجامع»، «المقاومة الجنوبیة» و «حراک المهرة» تقسیم خواهد شد. سه پست به «المؤتمر»، سه پست به «الاصلاح» و سهم هر یک از «الاشتراکی»، «الناصری»، «العدالة والبناء» و «اتحاد الرشاد السلفی» یک پست وزارتی است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول