اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر کشور عراق در کردستان: الکاظمی آماده حل و فصل مشکلات با اربیل است

وزیر کشور عراق در سفر به منطقه کردستان این کشور و دیدار با مقامات کُرد، بر آمادگی نخست‌وزیر برای حل و فصل مشکلات و اختلافات با اربیل تاکید کرد.

وزیر کشور عراق در کردستان: الکاظمی آماده حل و فصل مشکلات با اربیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق دیروز (چهارشنبه - ۲۹ ژوئیه) برای رایزنی با مقامات منطقه کردستان، وارد اربیل شد.

 «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان در استقبال از وزیر کشور عراق با او درباره روابط کردستان و دولت فدرال و شیوه‌های تقویت همکاری امنیتی مشترک بویژه در مناطق مرزی و مناطق مورد منازعه برای مهار تروریسم گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الغانمی نیز در این دیدار گفت: وضعیت دشواری که عراق و منطقه کردستان در سایه شیوع ویروس کرونا و بحران مالی در حال سپری کردن هستند، نیازمند همکاری و هماهنگی دو طرف برای حل کلیه اختلافات موجود است. «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر نیز آماده حل و فصل مشکلات با منطقه کردستان است.

مسرور بارزانی نیز بر آمادگی دولت منطقه کردستان برای حل ریشه‌ای کلیه مشکلات با دولت فدرال بر اساس منافع طرفین تاکید کرد.

الغانمی در ادامه حضورش در اربیل با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار کرد و بر اساس بیانیه دفتر این حزب، در این دیدار درباره همکاری و اقدام مشترک به ویژه درباره امور مربوط به امنیت و ثبات در مناطق موردمنازعه و خطرات تحرکات داعش در برخی مناطق عراق به ویژه‌ در مناطق مرزی با سوریه گفت‌وگو شد و دو طرف بر ضرورت افزایش هماهنگی‌های دوجانبه تاکید کردند.

«شیرکو حبیب» رئیس دفتر حزب دموکرات کردستان در قاهره درباره این دیدار گفت: تماس‌ها میان طرفین برای حل اختلافات به گونه‌ای که ضامن منافع همه عراقی‌ها بر اساس قانونی اساسی باشد، ادامه دارد.

وی افزود: ما انتظار داریم که پس از عید قربان، یک هیأت بلندپایه کرد برای حل اختلافات و ایجاد راهکارهایی ریشه‌ای به بغداد سفر کند. دولت منطقه کردستان بر ضرورت پایان یافتن اختلافات و ایجاد روابط مستحکم با بغداد در راستای تضمین حقوق کلیه عراقی‌ها بر اساس قانونی اساسی اصرار دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول