اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعلام همکاری ایمیدرو با زنجان در اکتشاف پهنه‌های معدنی

معاون وزیر صمت گفت: مدیریت استان نقشه پهنه های آماده اکتشاف تهیه کرده است تا ایمیدرو بتواند در اکتشافات پهنه‌ها همکاری کند.

اعلام همکاری ایمیدرو با زنجان در اکتشاف پهنه‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خداداد غریب‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران اظهار کرد: همه بخش‌های استان به اهمیت معدن پی برده و رویکرد همه نسبت به معدن اقتصادی است.

رییس هیأت ‌عامل ایمیدر در پاسخ به درخواست استاندار نسبت به به‌روز رسانی اعتبارات متناسب با افزایش قیمت برای احداث راه زنجان‌ _ دندی، افزود: اعتبارات حجم کار این جاده متناسب با شرایط اختصاص داده می‌‌شود.

 وی با بیان اینکه در روزهای گذشته شرکت هپکو زمین‌گیر شده بود، ادامه داد: پنج شرکت بزرگ تفاهم‌نامه با هپکو امضا کردند تا خدمات ارائه‌ کرده و به چرخه فعالیت بازگردد.

غریب‌پور با بیان اینکه 18 میلیون تن حجم فعالیت معدن انگوران است، گفت: در بخش مواد معدنی غیر از آهن، حجم تولیدات جهان 435 میلیارد ریال است که تقریبا با GDP ایران برابری می‌کند که در این بین سهم ایران از تولید آلومینیوم787 هزار تن، مس 250 هزار تن، طلا 8 هزار تن، سرب 198 هزار تن و روی 208 هزار تن است که در اکثر موارد ظرفیت نصب شده بیشتر از حجم استخراج است.

رئیس هیأت عامل سازمان گسترش وزارت نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه طرح توسعه طلا و معدن واگذار شده است، گفت: در خراسان جنوبی رویکرد توسعه در مواد غیر آهنی و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در دستور کار قرار دارد به طوری که از ۱۶۰ نفر فرد آموزش‌دیده همگی شاغل شدند و این رویکرد اشتغال‌ و درآمدزا است.

وی با بیان اینکه شغل محصول تولید است و ایجاد اشتغال ساده‌ترین راه برای ایجاد عدالت اجتماعی است، گفت: هر شغل معدن ۱۷ شغل پایین دستی ایجاد می‌کند که اولویت اشتغال بومی است، .۶۵ درصد نیروهای مجتمع معدنی انگوران بومی هستند.

غریب‌پور با بیان اینکه باید در تقویت زیرساخت‌ها همکاری کنیم، عنوان کرد: در محور دندی همکاری با وزارت نیرو و راه برای ایجاد زیرساخت خواهیم داشت که امسال سال خاص در تقویت زیربناها است به طوری که خط ریلی ۸۰۰ کیلومتری سنگان به بافق داریم که ۸۰ درصد مواد جابه‌جا شده در این حوزه مواد معدنی است.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه معدن بیش از قبل می‌تواند تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: مدیریت استان نقشه پهنه‌های آماده اکتشاف را تا ایمیدرو بتواند در اکتشافات پهنه‌ها همکاری کند.
انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول