اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اقبال فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در سمنان/ مدیریت دستگاه‌ها بر مبنای شفافیت باشد

استاندار سمنان با بیان اینکه اقبال فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان قابل‌توجه است، گفت: مدیریت دستگاه‌های اجرایی بر مبنای مدیریت اتاق شیشه‌ای و شفافیت باشد.

اقبال فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در سمنان/ مدیریت دستگاه‌ها بر مبنای شفافیت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، اظهار کرد: مدیریت دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان با ثبت اطلاعات در پایگاه جامع آمار و اطلاعات، بر مبنای مدیریت اتاق شیشه‌ای و شفافیت باشد.

وی افزود: ارزش اطلاعات دستگاه‌های اجرایی به انباشت آن نیست؛ بلکه باید این آمارهای جامع برای توسعه اقتصادی و افزایش آبادانی در استان سمنان تبادل شود.

استاندار سمنان بیان کرد: برای توسعه استان در بخش‌های مختلف،‌ جمع‌آوری و تبادل اطلاعات می‌تواند نقش غیرقابل‌انکاری داشته باشد و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به این موضوع مهم توجه کنند.

آشناگر اضافه کرد: چسبندگی بدون دلیل دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمار و اطلاعات، بی‌مورد است و شرایط مدیریتی دهه‌های گذشته که قدرت یک اداره به اموال و نیروی انسانی قابل‌توجه آن بود، در ساختار اداری کنونی تغییر کرده و کیفیت جای کمیت را گرفته است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان مجریان سیاست‌ها، برنامه‌های دولت را در گام اجرایی قرار دهند، ادامه داد: در معرفی املاک مازاد برای فروش یا بهره‌وری اصولی، برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با مسؤولان مربوطه ندارند که این رویه باید اصلاح شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه چسبندگی برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی اموال و املاک مازاد بی‌مورد است، گفت: باید بر مبنای آمار، اطلاعات جامع اداره‌های کل و شهرستانی ثبت شود.

آشناگر گفت: اکنون سه میلیون داده در پایگاه آمار و اطلاعات استان سمنان ثبت شده است که دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم می‌توانند از آن نهایت بهره را ببرند.

وی تصریح کرد: بانک‌های خصوصی، شرکت‌های بیمه‌ای و شهرداری‌های استان سمنان موظف به ثبت اطلاعات و آمار هستند و حق مردم است که اطلاعات عمومی در اختیارشان قرار گیرد.

استاندار سمنان تأکید کرد: اقبال فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تولید استان با توجه به رفع مشکلات زیرساختی در نواحی و شهرک‌های صنعتی در سال‌های گذشته، قابل‌توجه است.

آشناگر افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش صنعت و معدن استان سمنان انجام شد که این امر نشان می‌دهد که دولت در جلب رضایت‌بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در منطقه خوب عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان با مشکل کمبود آب مواجه هستند که نیاز است با برنامه‌ریزی عملیاتی، تغییر کاربری چاه‌ها و قنات از دیگر بخش‌های اقتصادی به بخش صنعت و فراوری مواد معدنی موردتوجه قرار گیرد.

استاندار سمنان عنوان کرد: در شهر سمنان اعضای شورای شهر، شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای بازچرخانی آب فاضلاب خانگی و صنعتی به بخش صنعت اقدام‌های لازم را انجام دهند.

آشناگر تصریح کرد: طرح‌های عمرانی که برای رفع چالش کم‌آبی در استان سمنان در حال ساخت و یا در مراحل قرارداد است با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به هشت طرح اولویت‌دار اقتصادی استان سمنان، گفت: توسعه و آبادانی این دیار در بخش‌های مختلف به رفع چالش کم‌آبی گره خورده است.

استاندار سمنان افزود: یکی از دلایل هدررفت آب در استان سمنان فرسودگی شبکه‌های انتقال آب در بخش روستایی و شهری است و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت بازسازی این شبکه‌ها اقدام‌های لازم را انجام دهند.

آشناگر با بیان اینکه افزون بر ۳۰ درصد آر لوله‌های انتقال آب بخش شهری و روستایی استان فرسوده است، گفت: این آمار در شهرستان شاهرود محسوس‌تر است.

وی تأکید کرد: پیگیری‌ها برای رفع چالش کم‌آبی در استان سمنان به تصویب و جذب اعتبارهای ملی منجر شود و مدیران به وعده‌های وزارتخانه‌ها دل‌خوش نباشند.

استاندار سمنان گفت: توجه به سامانه‌های نوین آبیاری و کشت گلخانه‌ای جزو برنامه‌های هشت‌گانه دولت در استان است که اجرای این طرح باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

آشناگر اضافه کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان مانند، آب، گاز و برق نهایت همکاری را با فعالان بخش خصوصی که برای ساخت گلخانه در استان مجوز گرفتند، داشته باشند.

در این جلسه در ارتباط با پایگاه جامع آمار و اطلاعات، وضع آب استان سمنان در بخش‌های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت و طرح‌های در حال ساخت برای رفع چالش کم‌آبی در استان از سوی مدیران مربوطه گزارش‌هایی ارائه شد.

همچنین در این جلسه در ارتباط با پایگاه جامع آمار و اطلاعات، وضع آب استان سمنان در بخش‌های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت و طرح‌های در حال ساخت برای رفع چالش کم‌آبی در استان از سوی مدیران مربوطه گزارش‌هایی ارائه شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول