اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حل مشکلات ۵۷ واحد تولیدی در استان فارس از ابتدای سال/ حفظ اشتغال ۶۰۰۰ کارگر بومی

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی بوده‌ایم و با تعامل توانستیم مشکلات ۵۷ واحد تولیدی را حل کرده و اشتغال 6 هزار کارگر را فراهم و یا حفظ کنیم.

حل مشکلات ۵۷ واحد تولیدی در استان فارس از ابتدای سال/ حفظ اشتغال ۶۰۰۰ کارگر بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، بدون شک یکی از تأثیرگذارترین اقشار کشور در تحقق مسئله مهم  جهش تولید در سال جاری که نگاه فرهیختگان جامعه نیز به آنان معطوف شده جامعه کارگری کشور است، از همین رو در گفتگو با  محمدعلی حمیدی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس به تشریح فعالیت‌های این سازمان در سال جهش تولید و اقدامات این سازمان در مقابله با بیماری کرونا پرداختیم.

محمدعلی حمیدی با بیان اینکه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات از ابتدای سال جاری تاکنون پیگیر حل مشکلات  واحدهای تولیدی در استان فارس بوده‌ایم، گفت: با تعامل و برگزاری جلسات متعدد با سایر نهادها، سازمان‌ها، ادارات در سطح استان و کشور و بخصوص همکاری دستگاه قضائی توانستیم مشکلات ۵۷ واحد تولیدی را حل کرده و اشتغال 6 هزار کارگر را  فراهم و یا حفظ کنیم و پیگیر حل مشکلات سایر واحدهای تولیدی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری به موضوع حفظ اشتغال زنان سرپرست خانوار نگاه ویژه‌ای داریم، گفت:  با کمک کارگروه رفع موانع تولید و با حضور مسئولان استان ما به‌عنوان بسیج در مقام تسهیلگر نه متولی  و متصدی در زمینه تسویه بدهی کارخانجات و صنایع فارس  به ادارات گاز، برق و بانک‌های استان و دستگاه‌های متناظر ایفای نقش کرده‌ایمکه تهاتر، تقسیط بدهی رفع مشکلات قضایی، مالیاتی، بیمه‌ای و نظایر آن نمونه‌هایی از آن‌هاست دریکی از موارد با تعامل با یکی از دستگاه‌های خدماتی  به حفظ اشتغال ۲۵ زن سرپرست خانوار کمک شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس افزود: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده توسط سازمان سمت و توجه خاص معاون محترم اقتصادی استاندار  کارگروه رفع موانع تولید در سطح برخی شهرستان‌ها نیز تشکیل‌شده و یکی از اهداف اصلی این کارگروه حمایت از صنایع استراتژیک و تأمین‌کننده نیازهای اساسی جامعه و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی است.

حمیدی ابراز امیدواری کرد که بتوان با استفاده از ظرفیت تولیدی‌های پوشاک که موردحمایت واقع‌شده‌اند  پوشاک ایرانی اسلامی  تولید و فروشگاه‌های خاصی  در سطح استان و در  آینده در سطح کشور ارائه نمود  و ما نیز پیگیر راه‌اندازی این‌گونه مراکز در استان فارس هستیم.

وی با بیان اینکه با تلاش فرماندهان محترم حوزه‌ها و پایگاه‌ها کمک‌های بسیار خوبی  در قالب رزمایش کمک مؤمنانه جمع‌آوری و توزیع شد که علاوه بر آنچه حوزه‌ها و پایگاه‌ها تهیه و توزیع کردند ستاد این سازمان هم  چهار هزار بسته معیشتی تهیه و در بین اقشار محروم استان توزیع نموده است، وی خاطرنشان کرد: قشر بسیج کارگری و همچنین صاحبان کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی در مقابله با بیماری کرونا و آسیب‌های اقتصادی ناشی از این بیماری عملکرد درخشانی داشتند و به‌عنوان نمونه یکی از کارفرمایان باوجوداینکه که کسب‌وکار وی براثر این بیماری تعطیل‌شده بود حقوق بیش از ۸۰۰ نفر از کارگران خود را پرداخت می‌کرد و در تهیه بسته‌های معیشتی نیز مشارکت فعال داشت.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس ادامه داد: با توجه به ارتباط خوب و هماهنگی این سازمان  با مدیران کارخانجات تولیدی در استان توانستیم بخشی از مصالح ساختمانی موردنیاز برای ساخت دو منزل مسکونی متعلق به اقشار محروم را تامین کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای موضوع مهم «جهش تولید»، خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان بسیج کارگری و صداوسیمای مرکز فارس دو برنامه رادیویی و تلویزیونی «کار و کارگر» و «جهش تولید» به‌صورت هفتگی تولید و پخش می‌شوند.

حمیدی با تأکید بر اینکه موضوع مهم حمایت از تولید داخلی باید برای نسل آینده کشور تبیین شود، گفت: سازمان بسیج کارگری فارس در راستای فرهنگ‌سازی و حمایت از کالای ایرانی جشنواره ایران یار را با همکاری آموزش‌وپرورش استان در سطح مدارس برگزار کرد که بیش از ۱۲۸ هزار دانش آموزان در سراسر استان  در این طرح شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های سازمان بسیج کارگران و کارخانجات برای مقابله با بیماری کرونا بکار گرفته شد و در این زمینه  گفت: در ابتدای بروز این بیماری تمام تلاش خود را برای تأمین مواد اولیه موردنیاز صنایع بومی فارس برای تولید اقلام بهداشتی به کار گرفتیم و الکل موردنیاز صنایع با همکاری سایر نهادها از خارج از استان تامین شد، در مرحله بعد نیز با کمک به راه‌اندازی کارخانه تولید الکل طبی و فراهم آوردن ملزومات موردنیاز برای تولید ماسک بخش مهمی از نیاز مردم شریف فارس به مواد ضدعفونی‌کننده و نیازمندی‌های کارگاه‌های تولیدی به مواد اولیه تأمین شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس ادامه داد: با توجه به این‌که هیچ کارخانه تولید مواد ضدعفونی‌کننده‌ای در استان نداشتیم و فقط یک کارخانه تولید ماسک داشتیم  این سازمان همچنین در موضوع هماهنگی و تسهیلگری جهت صدور مجوز واحدهای تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده ورود کرد.

وی گفت: بسیجیان عزیز در قالب نیروهای داوطلب جهادی برای حضور در کارگاه‌های تولیدی آن‌هم در ایام عید که توأم  با بیماری کرونا  بودو خیلی‌ها ‌حاضر نبودند از خانه بیرون آیند همکاری بسیار خوبی داشتند که در تامین اقلام بهداشتی نقش مؤثری داشتند که جا دارد از همه افرادی که ما را یاری کردند تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/ م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول