اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جریان وابسته به رئیس‌جمهور لبنان: در برابر هر تجاوزی، پشتیبان حزب‌الله هستیم

مدیر دفتر رئیس «التیار الوطنی الحر» در واکنش به تحولات اخیر در مرز لبنان، ائتلاف این جریان با حزب‌الله را «استراتژیک» خواند و بر ایستادن در کنار حزب‌الله در مقابله با هر تجاوزی تأکید کرد.

جریان وابسته به رئیس‌جمهور لبنان: در برابر هر تجاوزی، پشتیبان حزب‌الله هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «منصور فاضل» مدیر دفتر رئیس «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی وابسته به رئیس‌جمهور لبنان) در واکنش به تحولات اخیر در مرز لبنان با فلسطین اشغالی گفت، صرف‌نظر از وضعیت اقتصادی لبنان، گمان نمی‌کند که رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ ۲۰۰۶، تمایل و جرأت ورود به جنگ با حزب‌الله را داشته باشد.

وی به وبگاه «النشره» گفت: اسرائیل به تجاوز زمینی، دریایی و هوایی خود به لبنان ادامه می‌دهد و معادله‌ای که پس از سال ۲۰۰۰ تثبیت شد، آشکار شده است. پاسخ به تجاوزها تنها از طریق ارائه شکایت به شورای امنیت نیست بلکه از طریق معادله «اگر بازگردید، بازمی‌گردیم» است و این باعث می‌شود اسرائیل قبل از هر اقدام نظامی علیه لبنان، هزاران بار فکر کند.

فاضل تأکید کرد، ائتلاف میان جریان ملی آزاد و حزب‌الله راهبردی است و هیچ شائبه‌ای آن را از بین نمی‌برد. جریان ملی آزاد در برابر هر تجاوزی به لبنان چه از سوی اسرائیل و چه از سوی تروریست‌ها، پشتیبان دائمی مقاومت خواهد بود.

وی در اشاره به اینکه برخی خواستار انحصار سلاح در دست ارتش لبنان هستند، گفت: از چندی پیش خواستار رایزنی درباره راهبرد دفاع شده‌ایم اما متاسفانه برخی با هدف تضعیف قدرت و مصونیت لبنان اصرار به ورود به این بحث دارند؛ برخی هم هستند که می‌خواهند از بحران اقتصادی برای خدمت به اهداف عده‌ای دیگر در داخل و خارج سوءاستفاده کنند که هدف آنها زدن مقاومت است.

فاضل ادامه داد: در اصل کلی دو ارتش در یک کشور نباید وجود داشته باشد اما آیا مقاومت خود را جایگزین ارتش معرفی کرده؟ آیا ارتش قادی به مقابله قدرتی نظامی و میدانی مانند اسرائیل است؟ رایزنی درباره راهبرد دفاعی باید بر اساس اذعان به تجاوز اسرائیل و معرفی آن به عنوان دشمن لبنان آغاز شود.

وی سپس به بحران‌های اقتصادی، مالی و پولی لبنان پرداخت و گفت، برخی در خارج سعی دارند با تضعیف لبنان، شروط سیاسی خود را تحمیل کنند و این اقدام در راستای اهداف مربوط به مقاومت، پرونده نفت و گاز، آوارگان فلسطینی و سوری، بازسازی سوریه و دیگر پرونده‌هاست.

فاضل در پایان تأکید کرد، لبنان در مقابله با محاصره اقتصادی دو گزینه دارد؛ یا باید تسلیم شود یا اینکه مقاومت کند و مقاومت نیاز به صبر دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول