اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین

استاندار قزوین گفت: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی استان است و نباید ساخت آن تا این حد طولانی می‌شد و در هر شکل این پروژه باید تکمیل و به اتمام برسد.

ضرورت تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین، در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد و آگاهی جامعه دارد.

وی با اشاره به نقش مطالعه در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود، چرا که این مسأله نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی جوامع دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: ساخت کتابخانه اقدامی زیرساختی و ماندگار است که برای همیشه در اذهان مردم باقی می‌ماند و باید در این خصوص از ظرفیت‌های مردم و خیران به خوبی استفاده شود.

جمالی پور با اشاره لزوم پررنگ تر شدن مشارکت خیران در ساخت کتابخانه همچنین نذر فرهنگی ساخت کتابخانه توسط مردم، ادامه داد: هر چقدر که برای ساخت کتابخانه و مراکز مطالعه اقدام شود به همان میزان از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه کتابخانه ها یک اقدام زیر بنایی برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و هر چه ما در حوزه فرهنگی هزینه کنیم در بلند مدت ثمره آن را در ابعاد دیگر خواهیم دید.

استاندار قزوین تأکید کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی استان است و نباید ساخت آن تا این حد طولانی می‌شد و در هر شکل این پروژه باید تکمیل و به اتمام برسد.

جمالی پور تکمیل و تجهیز کتابخانه‌ها عمومی در استان را خواستار شد و افزود: می‌طلبد که نهاد کتابخانه‌ها و اداره مسکن و شهرسازی اهتمام بیشتری نسبت به تکمیل و اختصاص اعتبار به این گونه پروژه‌های فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول