اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قاچاقچی ارز در گرگان دستگیر شد/ 177 میلیارد ریال جریمه عاقبت کسری گندم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از دستگیری و ضبط قاچاقچی ارز در فرودگاه گرگان خبر داد.

قاچاقچی ارز در گرگان دستگیر شد/ 177 میلیارد ریال جریمه عاقبت کسری گندم

حسین نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به تشکیل و رسیدگی پرونده‌های قاچاق در استان گلستان اظهار کرد: فردی که 24 هزار و 400 دلار آمریکا و یک‌هزار یورو به صورت غیرمجاز حمل می‌کرد توسط پلیس انتظامی فرودگاه گرگان دستگیر شد که گزارش صورتجلسه کشف به تعزیرات حکومتی گرگان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل بانک مرکزی ایران سقف ارز قابل نگهداری 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها است، تصریح کرد: اگر میزان ارز بیش از این رقم باشد قاچاق محسوب می‌شود و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با اشاره به رسیدگی پرونده تخلف مذکور در شعبه ششم بدوی تخصصی گرگان گفت: مرجع موصوف پس از رسیدگی قانونی و براساس شواهد و قراین موجود، تخلف حمل، نگهداری و فروش ارز خارجی را محرز و مسلم اعلام کرد.

نجف‌زاده افزود: با استناد به بند «الف» ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین بند «ب» ماده پنج آئین نامه اجرایی مواد پنج و 6 و بند «ث» ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا ضمن ضبط مقدار 14 هزار و 464 دلار آمریکا، فرد متخلف به پرداخت یک میلیارد و 808 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

* محکومیت میلیاردی شرکت نگهدارنده گندم دولتی در تعزیزات حکومتی مینودشت

وی همچنین از محکومیت میلیاردی شرکت نگهدارنده گندم دولتی خبر داد و گفت: براساس گزارش سازمان صمت و گزارش صورتجلسه شرکت غله و خدمات بازرگانی و جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه شرکت نگهدارنده گندم به ارزش تخلفاتی 8 میلیارد و 800 میلیون تومان کسری داشته است پرونده‌ای در اداره تعزیرات حکومتی مینودشت تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: شعبه اول بدوی تخصصی مینودشت پس از سیر مراحل قانونی و اخذ نظریه کارشناسی و سایر قراین و امارات موجود تخلف انتسابی کسری گندم در سیلوهای شرکت را محرز و ثابت تشخیص داد.

به گفته نجف‌زاده؛ با استناد به بند «الف» ماده 61 قانون اصلاح قانون نظام صنفی، شرکت نگهدارنده گندم امانی دولتی را ملزم به استرداد کالا در شبکه و پرداخت جزای نقدی 177 میلیارد و 538 میلیون و 975 هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

* تشدید فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی از جایگاه‌های سوخت استان گلستان

وی همچنین از تشدید فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی از جایگاه‌های سوخت استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان گلستان منطقه کشاورزی محور است و فعالیتهای کشاورزی افزایش یافته است به منظور حمایت از حقوق شهروندان و کشاورزان در راستای جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی جایگاه‌های سوخت، گشت‌های مشترک تعزیرات برای نظارت هر چه بیشتر فعال شد.

نجف‌زاده بیان کرد: از تعداد هفت جایگاه سوخت شهر گالیکش بازرسی شد که برای متخلفان پرونده تشکیل و به منظور رسیدگی در اختیار شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی مینودشت قرار گرفت.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول