اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۴۴ گروه ذبح بهداشتی دام استان مرکزی در عید قربان را نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۴ گروه ثابت و سیار نظارتی وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده در استان مرکزی را برای عید قربان برعهده دارند.

۴۴ گروه ذبح بهداشتی دام استان مرکزی در عید قربان را نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن شانقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر در محل کشتارگاه‌های دام استان مستقر و وظیفه خدمت رسانی به مردم استان را برعهده دارند.
وی افزود: این گروه‌ها متشکل از ۷۱ نفر دامپزشکی، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی روز عید قربان در مرکز استان مرکزی و شهرستان‌های تابعه تمامی خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان به مردم ارایه می کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به بروز و شیوع بیماری کرونا و افزایش مبتلایان انسانی به این بیماری طی هفته‌های اخیر در استان و همچنین جلوگیری از تجمع‌ها و انتشار بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و غیره و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده و همشهریان از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری نموده و دام‌های خود را جهت ذبح کشتارگاه دام شهرستان منتقل و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی، کشتار و به نیازمندان تحویل دهند.
شانقی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده کشتارگاههای دام در شهرستان‌ها در روز عید قربان از ساعت ۷ الی ۱۳ باز و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به شکل رایگان هستند.
 وی ادامه داد: محل استقرار گروه‌های ثابت ناظر بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام، میادین دام و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها است و گروه‌های سیار نیز به نقاط مختلف سرکشی دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF )  از دام به انسان به شهروندان توصیه می‌شود قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را  به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.
شانقی به شهروندان توصیه کرد: از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خودداری کنند.
وی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول