اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

25 درصد برق استان مرکزی مصرف وسایل سرمایشی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیش از 250مگاوات (معادل 25 درصد) برق استان مرکزی مصرف وسایل سرمایشی است.

25 درصد برق استان  مرکزی مصرف وسایل سرمایشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد اله داد صبح امروز در نشست بررسی مدیریت مصرف برف استان مرکزی اظهار کرد: در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان و به دلیل پیش‌بینی دمای بالا در هفته جاری از شنبه ۴ مردادماه، ساعات کار ادارات استان تغییر کرد و بعد از پایان ساعات کاری از ساعت ۱۳:۳۰ مصارف روشنایی و سرمایشی خاموش می‌شوند و از طریق کنتورهای هوشمند مراقبت مصارف ادارات صورت می‌گیرد و به برخی ادارات اخطار داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی به مصارف برق بعد از اخطار برق آنها قطع خواهد شد.

وی بابیان اینکه اگر از این روزهای گرم مردادماه عبور کنیم شرایط تأمین برق با مصرف بهینه پایدارتر خواهد بود، افزود: از مردم فهیم استان درخواست می‌شود با روشن نکردن روشنایی‌ها در طول روز و استفاده نکردن بی‌رویه از سیستم‌های سرمایشی و استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ الی ۲۷ درجه این شرکت را در تأمین برق یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه با افزایش دما به ازای افزایش هر درجه دمای هوا ۸۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد، افزود: ضرورت مدیریت مصرف بیشتر از گذشته به‌ویژه در این ایام کرونایی احساس می‌شود.

اله‌داد با اشاره به ادامه روند افزایشی دما از مردم خواست با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف شرکت توزیع نیروی برق را یاری کنند و در غیر این‌صورت باید منتظر خاموشی باشند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های بازدید و کنترل مصارف برق به‌ویژه در ساعات پیک به نظارت مصارف اصناف می‌پردازند برخی از اصناف از لامپ‌های التهابی و پرمصرف استفاده می‌کنند که تذکر لازم از طریق اتاق اصناف به آنها داده شده امیدواریم بتوانیم در این روزهای کرونایی چراغ درمان را روشن و تأمین برق را برای مراکز درمانی و مصارف خانگی پایدار نگه داریم.

مدیریت مصرف برق راهکاری موفق برای گذر از پیک تابستان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف برق راهکاری موفق برای گذر از پیک تابستان است.

محمد نظام‌آبادی افزود: کشاورزان در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ‌های آب اقدام و در بقیه ساعات آن روز، برق به‌صورت مجانی تحویل مشترکین مورد نظر داده شود.

وی بابیان اینکه کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق، چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند و در این‌صورت می‌توانند در ۲۰ ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کنند، افزود: در سال گذشته با همکاری ۱۰۲۷ مشترک کشاورزی ۱۶.۷ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی در استان مرکزی صورت گرفته است و پاداشی به مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در صورتحساب برق آنان لحاظ شده است.

نظام‌آبادی با اشاره به اینکه ۳۴۹ مشترک همکار صنعتی همکار به میزان ۹۷ مگاوات در کاهش مصرف با شرکت توزیع همکار داشتند افزود: ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پاداش از طریق بخشودگی صورتحساب برق به آنها پرداخت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول