اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

10 سال زمان و 1.6 میلیارد دلار برای تأمین آب آشامیدنی مردم تاجیکستان

رئیس شرکت مسکن و خدمات عمومی تاجیکستان گفت، برای دسترسی کامل مردم این کشور به آب آشامیدنی به 10 سال و بیش از یک میلیارد دلار بودجه نیاز است.

10 سال زمان و 1.6 میلیارد دلار برای تأمین آب آشامیدنی مردم تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جمشید طبرزاده» رئیس شرکت دولتی مسکن و خدمات عمومی تاجیکستان گفت: برای دسترسی کامل مردم به آب آشامیدنی به زمان و مبلغ بیش از یک میلیارد دلار نیاز است.

در حال حاضر، فقط حدود 80 درصد از جمعیت شهرنشین و تقریبا 44 در صد از ساکنان روستایی تاجیکستان به آب آشامیدنی تمیز دسترسی دارند.

بنابر سخنان وی، اجرای پروژه «تضمین پایداری رودخانه پنج در برابر تغییر اقلیم» به پایان رسیده است که در نتیجه آن  حدود 20 هزار ساکن برخی از محله های شهر «کولاب»، نواحی «واسع»، «همدنانی» و «پنج» با آب آشامیدنی تامین شدند.

بر اساس گزارش وزارتخانه انرژی و منابع آب تاجیکستان، این پروژه بالغ بر 18.5 میلیون دلار بوده و در سه مرحله مورد اجرا قرار گرفته است.

طبرزاده در بخش دیگری در مورد توسعه کار در سه پروژه سرمایه گذاری برای احیا سیستم های آبرسانی در شهر های جنوب و شمال تاجیکستان صحبت کرد.

بر اساس گفته های وی، با اتمام این پروژه ها 200 هزار ساکن مناطق روستایی تاجیکستان به آب تازه آشامیدنی دسترسی پیدا  می کنند.

طبرزاده افزود: در حال حاضر کارها برای نصب لوله ها، احداث تاسیسات تصفیه، حفر چاه ها و نصب تجهیزات پمپاژ در حال انجام است.

رئیس شرکت مسکن و خدمات عمومی تاجیکستان تصریح کرد: اما ویروس همه گیر کرونا مانع تسریع کار ساخت و ساز در این زمینه شد. متخصصان خارجی بصورت آنلاین با ما همکاری می کنند.

وی گفت: برای ترمیم کامل همه زیرساخت های تامین آب آشامدینی کل تاجیکستان، به استثنای 12 شهر و مناطقی که اقتصاد مستقل دارند (دوشنبه، خجند، راغون، نارک، فیض آباد، یاوان، ترسون زاده، کولاب و ...)، طبق براوردهای متخصصان شرکت مسکن و خدمات عمومی به بیش از یک میلیارد و شش صد میلیون دلار و حدود 10 سال زمان نیاز است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول