اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنجال حمایتِ سناتور تندروی جمهوریخواه از برده داری در آمریکا

اظهارات تام کاتن سناتور جمهوریخواه در دفاع از برده‌داری به عنوان بخش مهمی از تاریخ آمریکا، جنجال زیادی در محافل سیاسی ایالات متحده به راه انداخته است.

جنجال حمایتِ سناتور تندروی جمهوریخواه از برده داری در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس گفت، بنیان‌گذاران آمریکا، از برده‌داری به‌عنوان «شرارتی ضروری» استفاده کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «دیلی‌میل»، کاتن در پاسخ به انتقادات رسانه‌ها درباره دفاع وی از تاریخ برده‌داری در آمریکا گفت این نظر شخصی وی نیست بلکه تنها دیدگاه بنیان‌گذاران آمریکا را منعکس کرده است.

این سناتور جمهوری‌خواه در حساب توئیتری خود نوشت: «من گفتم بنیان‌گذاران ما به برده‌داری به‌عنوان شرارتی ضروری نگریسته‌اند و توضیح دادم که چگونه این بنیان شرارت را در مسیر نابودی قرار دادند. همان‌طور که [آبراهام] لینکلن بارها به آن اشاره کرد».

این در حالی است که کاتن هفته گذشته لایحه‌ای را ارائه کرده و در آن خواستار ممانعت از تخصیص بودجه فدرال برای آموزش پروژه ۱۶۱۹ توسط مدارس شده است.

پروژه ۱۶۱۹، تلاشی از سوی روزنامه «نیویورک تایمز» در آستانه چهارصدمین سالگرد ورود اولین گروه بردگان به آمریکا است که در آن میراث برده‌داری در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

کاتن همچنین در مصاحبه‌ای گفته است، تمام تلاش نیویورک تایمز این است که بگوید آمریکا به‌طور نظام‌مند و ریشه‌ای کشوری نژادپرست است.

او در این مصاحبه مدعی شد: «من این ریشه و شاخه‌ها را رد می‌کنم. آمریکا کشوری بزرگ و شریف است که بنیان آن  برابری همه انسان‌ها است. ما همواره تلاش کرده‌ایم به این وعده عمل کنیم اما هیچ کشوری به اندازه آمریکا به آن دست نیافته است».

وی با اشاره به این‌که برده‌داری بخش مهمی از تاریخ آمریکا است گفت:‌ «ما باید تاریخ برده‌داری و نقش و تأثیر آن بر توسعه کشورمان را مطالعه کنیم زیرا در غیر این صورت نمی‌توانیم کشور خود را درک کنیم».

به‌نوشته دیلی‌میل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز پیام توئیتری تام کاتن درباره برده‌داری در این کشور را بازنشر کرده است.

قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور، هفته‌هاست که اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی در کشورهای غربی دیگر را علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی به همراه داشته است. این معترضان در شهرهای مختلف مجسمه‌های برخی شخصیت‌های تاریخ آمریکا را به‌عنوان نماد برده‌داری، پایین کشیدند.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت با این اعتراضات، افراد شرکت‌کننده را به برخورد شدید و تحمل حبس تهدید کرده است. وی طرحی را ارائه داده و خواستار اعزام مأموران پلیس فدرال به شهرهای مختلف برای کمک به نیروهای محلی پلیس است. همچنین برای کسانی که به مجسمه‌های این شخصیت‌های تاریخی آسیب وارد کنند، ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

دولت آمریکا اخیراً در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور، شماری از این مأموران را روانه شهر «پورتلند» کرده است. این در حالی است که هفته‌‌نامه «نیشن» چندی پیش گزارش داد مأموران پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» ایالت «اورگان» با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول