اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توسعه صنایع‌دستی راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: افزایش تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جزو راهکارهای اصلی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

توسعه صنایع‌دستی راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد جوادی ظهر امروز در نشست کمیته نخبگان صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بروز برخی مشکلات در حوزه‌های اشتغال‌زایی، کارآفرینی و اقتصادی باید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌طور جدی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه و روستاییان می‌توانند با کمترین هزینه بیشترین درآمدها را از محل تولید انواع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی داشته باشند، ادامه داد: تغییر الگو در تولید محصولات صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های جدید در این حوزه ضروری است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین صنعت‌گران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سطح ملی و استانی می‌تواند مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

معرفی فعالان و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در کشور ضروری است

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه استفاده از توانمندی‌های استان، شناسایی نقاط ضعف و قوت و تزریق نخبگان به بدنه دستگاه‌های اجرایی ضروری است، گفت: حمایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی عملکرد کمیته نخبگان صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری موثر باشد.

مجتبی بنیادیان با بیان اینکه تاکنون کارگروه‌های بادام، فرش دست‌بافت و آب در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده و خروجی‌های مطلوبی داشته است، افزود: معرفی فعالان و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در سراسر کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه شناسایی حلقه مفقوده ارتباط بین تولیدکننده تا مصرف‌کننده و صادرکننده و ارایه راهکار کارشناسی و عملیاتی برای پیوند بین آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: در این راستا معرفی رشته‌های قابلیت‌دار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان برای افزایش تجارت، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی ضروری است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول