اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| اعتبارات لازم برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز تامین نشده است

مدیرکل آبفا خوزستان گفت: هیچ یک از اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه رفع مشکلات فاضلاب اهواز، پرداخت نشده‌اند.

فارس من| اعتبارات لازم برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز تامین نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «درخواست سریع حل سریع مشکل آب و فاضلاب اهواز» را ثبت و درخواست پیگیری آن را داشتند.

صادق حقیقی پور مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برای حل مشکل فاضلاب شهرستان اهواز پس از پیگیری‌هایی که انجام شد در سال ۹۸ اعتباری معادل ۱۰۰ میلیون یورو برای بهسازی شبکه فاضلاب اهواز در نظر گرفته شد.

وی افزود: هیچ قسطی از این اعتبار که بعدها به ۵۰ میلیون یورو کاهش یافت به استان نرسیده و همین مسئله موجب شده تا موضوع مشکل فاضلاب اهواز حل‌ نشده باقی بماند.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: اعتبار اعلام شده فقط برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز است و سایر شهرستان‌ها از این اعتبار سهمی ندارند.

وی اذعان کرد: اخباری در خصوص ارسال بودجه لازم به سازمان آب و فاضلاب خوزستان در فضای مجازی منتشر شده که کاملاً کذب است و باعث تشویش اذهان عمومی علیه سازمان شده است.

صادق حقیقی پور بیان کرد: برای رفع مشکلات شبکه آب و فاضلاب استان خوزستان اقدامات آبفا از جمله توسعه زیرساخت‌ها و رفع مسائل فنی نیمی از کار است.

وی ادامه داد: پنجاه درصد دیگر به رفتار مردم ازجمله توسعه فرهنگ استفاده از آب، جمع‌آوری پمپ‌های مستقیم از شبکه، پیوستن مشترکین غیرمجاز به شبکه و اصلاح جایگاه پمپ‌های نصب‌شده بر روی مخازن بر می‌گردد.

حقیقی پور افزود: پرداخت قبوض نیز تاثیر بسزایی در نحوه ارائه خدمات شرکت آب و فاضلاب دارد به طور متوسط پرداخت قبوض آب در خوزستان پس از ۲۲۴ روز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: در شهرستان دزفول و بهبهان میانگین پرداخت قبوض ۶۰ روز و در اندیمشک ۸۰ روز است که به تبع آن ارائه خدمات آبفا در این شهرستان‌ها با کیفیت بیشتری برخوردار است.

علت افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق اهواز چیست؟

وی ادامه داد: ۸۰ درصد آب اهواز از دو تصفیه‌خانه کیان آباد و ملی‌راه تامین می‌شود که هر دو تصفیه‌خانه در شمال شهر قرار دارند.

صادق حقیقی پور گفت: از این دو تصفیه‌خانه، آب در دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع اهواز پمپاژ می‌شود و طبیعتاً هر منطقه‌ای که از این دو تصفیه‌خانه دورتر باشد فشار آب در آن منطقه کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد: برای حل این معضل تصفیه خانه‌های کوچک و اضطراری در مناطقی که با افت فشار آب مواجه هستند، مستقر شد که به نسبت نیاز مردم حجم آب تزریق شده از این تصفیه‌خانه‌ها کافی نیست.

حقیقی ادامه داد: برای رفع مشکل افت فشار آب در برخی از مناطق اهواز در ادامه فاز دوم طرح غدیر آب به سمت تصفیه‌خانه کوت امیر در جنوب اهواز منتقل می‌شود که با این اقدام مشکل ۵۰۰ هزار سکنه آن مناطق برطرف خواهد شد.

وی گفت: یکی از عوامل وجود افت فشار در برخی از مناطق اهواز عدم بازسازی درست شبکه توزیع آب متناسب با تغییرات شهرستان است که این مناطق هم که حدود یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر مساحت دارند، شناسایی شده‌اند و اصلاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان اذعان کرد: اگر برای اصلاح شبکه توزیع آب نیز مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شود ۷۰ درصد مشکلات شبکه توزیع آب نیز برطرف خواهند شد.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول