اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تریبون نماز جمعه سنگری محکم در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمنان است

امام جمعه سنندج گفت: تریبون نماز جمعه سنگری محکم در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمنان و مرکز وحدت حل مشکلات مردم است.

تریبون نماز جمعه سنگری محکم در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک پیشاپیش عید قربان به جهان اسلام اظهار داشت: روحانیون شیعه و سنی از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون همواره سنگربانان سنگر وحدت، اتحاد، مودت، رحمت و الفت بوده‌اند.

وی تصریح کرد: جامعه روحانیون علی‌رغم همه مشکلات مادی و معیشتی در راه خدا گام برداشته و ذره‌ای از وفاداریشان به نظام و انقلاب اسلامی کم نشده است.

وی به حدیثی از رسول مکرم اسلام در مورد جایگاه علمای دینی گریزی زد و گفت: زمانی که علما و امرا با هم باشند و برای جامعه تصمیم گیری کنند آن جامعه به سعادت می رسد.

روحانیون و علمای دینی منشا تفکرات دینی در جامعه هستند

وی خاطرنشان کرد: روحانیون و علمای دینی قطعا منشا و تفکرات دینی و ضامن امنیت، آسایش و آرامش روحی، مادی و معنوی مردم جامعه هستند.

 امام جمعه سنندج اضافه کرد: امامان جمعه وارثان انبیا هستند و خطیبان نماز جمعه باید مانند چراغی باشند که  به‌خاطر مردم و پیشرفت و تعالی اسلام بسوزند که علمای ما قطعا این چنین هستند.

ماموستا رستمی افزود: پیامبر مکرم اسلام با اخلاق و صبر تمام جهان بشریت را به اسلام دعوت کردن علمای دینی به عنوان وارثان پیامبران الهی باید با الگوگیری از پیامبر با محبت و مهربانی مردم را به سمت مسائل دینی و انجام وظایف دینی دعوت کند.

وی در ادامه به حملات مکرر دشمنان علیه تریبون نماز جمعه اشاره کرد و گفت: علی‌رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مساجد اما این سنگر وحدت و اتحاد و مرکز تفکرات همچنان محکم و دشمنان از آن هراس و دلهره دارند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: تریبون نماز جمعه سنگری محکم در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمنان و مرکز وحدت حل مشکلات مردم  است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یعنی مرکز وحدت و مودت و مرکز تفکرات در مورد اقشار مختلف به ویژه ضعیف جامعه است، گفت: در نماز جمعه همه مسئولان، مردم، ثروتمندان و فقرا همه با هم در کنار هم جمع می شوند و در این مرکز ثروتمند و گدا معنایی ندارد.

نماز جمعه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است

امام جمعه سنندج  اظهار کرد: سنگر نماز جمعه پل ارتباطی میان شهروندان و مسئولان است، مدیران باید به ندای ائمه جمعه و مشکلات مردم که از تریبون نماز جمعه بیان و منعکس می‌شود، توجه کنند و در راستای رضایت‌مندی جامعه گام بردارند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: نماز جمعه از آن درجه ارزشمند است که حضرت علی(ع) می‌فرمایند نشستن در مسجد در روز جمعه برای من از نشستن در بهشت خوشایندتر است.

وی با بیان اینکه همه باید به معنویت و عرفان برگردیم، گفت: کمرنگ شدن عرفان و معنویت در جامعه بزرگترین لطمه را به جهان اسلام می زند.

وی خواستار ایجاد بستری برای از سرگیری نمازهای جمعه از سوی مسئولان شد و گفت: نماز جمعه مرکز وحدت و یکدلی مسلمانان است این انتظار از مسئولان استان وجود دارد که تدبیری برای از سرگیری نماز جمعه‌ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بیندیشند.

امام جمعه سنندج  افزود: نماز جمعه حتی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تعطیل نشد و همین امر موجب دلگرم شدن و اتحاد بیشتر مردم و ترس و واهمه بیشتر دشمنان شد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: نماز جمعه و مسجد جامع دانشگاه رسول الله هستند و باید تمام مسائل روز و موضوعاتی که به جامعه ارتباط دارد باید در آن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول