اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تمامی شهرهای استان با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت و بهداشت و درمان برگزاری مراسم‌ دعای عرفه را برگزار می‌کنند.

برگزاری دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، ضمن عرض تسلیت شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمدباقر (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان عملیات مرصاد، و با اشاره به نزدیک شدن ایام برگزاری دعای عرفه و عید سعید قربان، اظهار کرد: با توجه به رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان دعای عرفه در تمامی شهرهای مازندران برگزار می‌شود و امیدواریم همه برگزاری مراسمات آیئنی، دعاها و توسل‌های عمومی  الگویی باشد برای سایر بخش‌های کشور و از این ظرفیت‌های معنوی و توسل‌های عمومی  برای رفع بحران و ریشه کن شدن این ویروس منحوس از جوامع انسانی در کشور بهره گرفت.

وی در ادامه با اشاره به صدور مجوز برای برگزاری مراسم (دعای عرفه) و مراسمات آئینی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و درمان، افزود: باید حتی الامکان سعی شود این مراسم‌ها و توسل‌ها و دعاهای عمومی در مکان‌های باز و بزرگ و دارای تهویه هوای مناسب و با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و اقدامات پیشگیرانه برگزار شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به طنین دعای روح بخش عرفه در مساجد و اماکن مقدس شهرهای مازندران، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم از ظرفیت شبکه‌های دیداری و شنیداری و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری مجازی دعای عرفه هم بهره‌گیری کنیم.

این مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های بسیار ارزشمند دعای عرفه ، تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و شیوع ویروس منحوس (کووید19) از مناجات خوان‌ها و مسئولان برگزار کننده این مراسم معنوی خواهشمندیم نسبت به کوتاه کردن زمان آن و برخی برنامه‌های حاشیه‌ای پرهیز شود تا نگرانی‌ها نسبت به این شرایط رفع شود.

شکریان امیری بیان کرد: برگزاری این دعا و توجه ویژه به دعای عرفه مورد سفارش و تاکید ائمه معصومین به ویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است و تمامی شهرهای استان با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد برگزاری، این مراسم را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/86018/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول