اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در بدترین روزهای کرونا از ایجاد نقاهتگاه خودداری کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تلاش‌های انجام شده برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی -درمانی شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: به علت نیاز این منطقه به تقویت امکانات بهداشتی و درمانی، تلاش‌های موثری در این خصوص انجام شده که موجب شده بیماران به جای مراجعه به مرکز استان در خود شهرستان خدمات درمانی دریافت کنند.

در بدترین روزهای کرونا از ایجاد نقاهتگاه خودداری کردند

محمدحسین صومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اصلاح و توسعه بخش‌های آی‌سی‌یو و سی‌‌سی‌یو و اورژانس اهر هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ تجهیزات بروز، خرید ونصب سی تی اسکن ، دستگاه پیشرفته ام‌‌.‌ار.‌ای و احداث  کلینیک تخصصی با امکانات و فضای مناسب، خرید پانسیون پزشکان برای تامین خدمات رفاهی جهت بیتوته پزشکان غیربومی، احداث ساختمان جدید  شبکه بهداشت و درمان و ساخت و توسعه سایر مراکز بهداشتی و درمانی، توسعه و تجهیز بخش دیالیز و داروخانه و ساخت مجموعه بهترین تسهیلات زایمانی استان در بیمارستان باقرالعلوم که هم اکنون در حال اجرا می‌باشد، از تلاش‌های انجام شده خادمان سلامت در راستای ارتقای خدمت‌رسانی در حوزه سلامت ذکر کرد.

وی، به برخی کم لطفی‌ها در راه‌اندازی  مرکز جامع سلامت روان اشاره کرد و افزود: بخش روان‌پزشکی اخیرا در خود بیمارستان باقرالعلوم اهر راه‌اندازی شد که به خاطر گسترش ویروس کرونا و نیاز ضروری شهرستان به فضا و امکانات بیشتر در این زمینه، این بخش را نیز برای بستری بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم.

این مقام مسئول در استان تاکید کرد: به علت نیاز ضروری منطقه به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی-درمانی، با وجود کمبود اعتبار تلاش شده از منابع مختلف نیازهای مالی تامین شود تا اجرای این پروژه‌ها و تجهیز امکانات بیمارستانی تسریع گردد تا در ارائه خدمات به مردم شریف این منطقه تسهیل شود. 

صومی با اظهار گلایه از برخی دوستان مسئول گفت: در بدترین روزهای کرونا  فضای مناسب درخواستی از جمله بیمارستان قدیم اهر به جهت ایجاد نقاهتگاه  به بهانه‌های مختلف در اختیار ما قرار نگرفت تا حدی که من از همکاران بهداشت خواستم ساختمان قبلی شبکه  را به نقاهتگاه تبدیل کنند.

وی، ادبیات به کار رفته در خصوص مرکز جامع سلامت روان توسط یکی از پزشکان را خیلی قابل تأمل عنوان کرد و گفت: اولین اشکال از بنده است که نتوانسته‌ام کارکنان سیستم سلامت را با مفاهیم علمی روز آشنا سازم.

صومی اضافه کرد: من چند دهه است دیوانه را در متون علمی پزشکی مشاهده نکرده‌ام خیلی عجیب است یک پزشک که باید با ادبیات علمی سخن بگوید، به خود اجازه دهد در مورد بیماران روانی که با طیف وسیع خود که مولود نارسایی‌های جامعه هستند، کلام نامانوس، نازیبا و تحقیرکننده قرون وسطایی "دیوانه" را به کار ببرد. اتفاقا درد جامعه ما همان سلامت روان است، اگر امروز ابن سینا زنده می‌شد یا اگر واقف ساختمان هلال احمر اهر زنده بود و می‌‌گفتیم معیارهای سلامت روان چیست و چه ضربه‌ای جامعه ما از کسانی که سلامت روان ندارند، می‌بینند حتما  می‌گفت مرکز جامع سلامت روان را ایجاد کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: با خواندن مطلب یکی از پزشکان اهر متاسف شدم و قطعا تحلیل این مطالب را در مقالی دیگر با شواهد خواهم گفت. 

این مدیر ارسبارانی مسئول در مرکز استان، خطاب به شهروندان اهری گفت: مردم عزیز اهر ما صادقانه هر آنچه که در توان داشته و داریم را برای توسعه خدمات بهداشتی-درمانی اهر به کار خواهیم گرفت،کما اینکه در این وضع نامناسب مالی امروز 2 میلیارد تومان برای حمایت از بهداشت و درمان اهر اختصاص دادیم و مانده‌ام در مورد مطالب منتسب به این پزشک محترم و خطاب کردن "دیوانه‌خانه" چه بگویم. امیدوارم در نقل مطالب اشتباهی صورت گرفته باشد. بدنم با خواندن مطالب منتسب به وی لرزید.

 صومی در خصوص ساختمان بیمارستان قدیم اهر در راه‌اندازی مرکز جامع سلامت روان افزود:  پیشنهاد معاون درمان وزیر در بازدید از این ساختمان بود که اعلام کردند بهتر است قسمتی از آن به مرکز جامع سلامت روان تبدیل شود و مرکز جامع سلامت روان پایگاه علمی مطمئن و پاسخگویی باشد برای حل معضلات مردم، آنانکه جامعه ما را می‌شناسند و با درد جامعه ما آشنا هستند، می‌دانند خیلی از این پرخاشگری‌ها، اختلافات، خودکشی، بیهوده‌گویی‌ها، قتل و...ریشه روانی دارد.

وی، با استناد به سخن یکی از اساتید این رشته گفت: فرق آنانکه در بیمارستان رازی بستری هستند با دیگر بیماران این است که آنان می‌دانند بیمار هستند برای علاج آمده‌اند اما آنانکه نیامده‌اند به اندازه‌ای بیمارند که حتی نمی‌دانند بیمارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه بر ضرورت ایجاد این مجموعه تاکید کرد و افزود: ما امانت‌دار مردم هستیم. هر ریال از اعتبارات آن را باید در جای مناسب هزینه کنیم و هدف از ایجاد بخش بستری روان در خود بیمارستان هم با این هدف صورت گرفته که بیمار اهری مجبور صرف هزینه کلان و بستری در مرکز استان نشود.

انتهای پیام/60003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول