اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اعتراض ونزوئلا به حکم دادگاه انگلیس برای پس گرفتن طلاهای ملی

دادگاه عالی انگلیس بازگرداندن ذخایر طلای ونزوئلا به داخل این کشور را ممنوع اعلام کرده و حالا کاراکاس قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

اعتراض ونزوئلا به حکم دادگاه انگلیس برای پس گرفتن طلاهای ملی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اوایل ماه جاری قضات دادگاه عالی انگلیس اعلام کردند که خوآن گوآیدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت می‌شناسند و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا، از نظر آنها دیگر رئیس‌جمهور نیست.

این تصمیم بر حکم دادگاه این کشور برای بازگرداندن ذخایر طلای ونزوئلا به داخل خاک آن بسیار اثر گذار بوده چرا که هم دولت ونزوئلا و هم مخالفان ادعای مالکیت آن را داشتند.

بر همین اساس دادگاه عالی انگلیس دسترسی دولت کنونی این کشور به یک میلیارد دلار ذخایر طلای ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد و حالا وکلای ونزوئلا می‌گویند که توانسته‌اند حق اعتراض به این رای را به دست آورند.

بنا به گفته بلومبرگ، وکلای دولت ونزوئلا طی چند روز آینده به حکم دادگاه عالی این کشور اعتراض خواهند کرد.

ساروش زایبالا، وکیل بانک مرکزی ونزوئلا در لندن‌گفت: برای یک قاضی خیلی بعید است برای حکم صادره خود حق اعتراض بدهد و ما خوشحالیم توانسته‌ایم فرصت اعتراض به دست آوریم.

دولت ونزوئلا اعلام کرده که برای دست و پنجه نرم کردن با بحران شیوع کرونا و به خصوص برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی نیاز دارد ذخایر طلای خود را از انگلیس بازگرداند.

دولت مادورو برای آنکه اطمینان دهد از پول طلاها برای آنچه گفته شد استفاده خواهد کرد و در مسیر نادرست قدم برنخواهد داشت از انگلیس خواسته بود تا این طلاها را به صورت مستقیم به سازمان ملل تحویل  دهد.

بانک مرکزی انگلیس در ماه ژانویه در خواست ونزوئلا برای پس گرفتن طلاهایش را رد کرده است که گزارشات حاکی از آن است که این اقدام طرف انگلیسی به درخواست مقامات آمریکایی که می‌خواهند دسترسی دولت ونزوئلا به منابع مالی را محدود کنند انجام شده است.

در ماه می بانک مرکزی ونزوئلا علیه بانک مرکزی انگلیس در دادگاه این کشور شکایت کرد و وکلای طرف ونزوئلایی می‌گویند با توجه به حفظ روابط دیپلماتیک انگلیس با دولت مادورو، لندن باید همچنان آن را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول