اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بی‌اعتمادی به دولت؛ دلیل پایین بودن آمار کرونا در افغانستان

بر اساس گزارش‌ وزارت بهداشت افغانستان، ابتلای افراد به ویروس کرونا و مراجعه بیماران «کووید۱۹» به بیمارستان‌های این کشور کاهش یافته که این امر به گفته شهروندان این کشور به‌دلیل اعتماد پایین مردم به بخش درمانی می‌باشد.

بی‌اعتمادی به دولت؛ دلیل پایین بودن آمار کرونا در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۹۶ نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش ۴۸ مورد آن مثبت بوده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۶ هزار و ۳۶ نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

براساس این گزارش، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۲۰ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۴ هزار و ۷۹۳ نفر رسیده است.

همچنین در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۲ فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۲۴۷ نفر رسیده است.

اخیرا آمارهای وزارت بهداشت افغانستان نشان می‌دهد که ابتلای افراد به ویروس کرونا و مراجعه بیماران «کووید۱۹» به بیمارستان‌های ویژه این بیماری کاهش یافته است.

هرچند دلیل این امر به‌گونه مشخصی بیان نشده، اما شماری از شهروندان اعتماد پایین مردم به بخش بهداشت و درمان را عامل کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها عنوان می‌کنند.

از سویی دیگر نیز، وزارت بهداشت افغانستان از مردم می‌خواهد که در جریان روزهای عید سعید قربان، دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و… را رعایت کنند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

این وزارت همچنین به مردم هشدار داده است در صورتی که اشتباهات عید سعید فطر را در عید قربان تکرار کنند، شیوع کرونا افزایش خواهد یافت.

در عید سعید فطر مردم به توصیه‌های وزارت به بهداشت توجهی نکرده و به دید و بازدیدهای عیدی پرداختند. این امر سبب شد که شیوع کرونا در جریان دو تا سه هفته پس از عید افزایش یابد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول