اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بانوی کوهنورد: با حفظ حجاب به خدا نزدیک‌تر می‌شوم

بانوی کوهنورد شهرقدس گفت: حفظ حجاب در کوهنوردی و رسیدن به قله اعتماد به نفس می‌دهد و وقتی میان کوه‌ها تنها هستم حضور خداوند را بیشتر احساس می‌کنم.

بانوی کوهنورد: با حفظ حجاب به خدا نزدیک‌تر می‌شوم

خبرگزاری فارس از شهرقدس: پرداختن به مسئله حجاب به عنوان یک رویکرد و ارزش تأثیرگذار در مواجه با تهاجم فرهنگی می‌تواند پیامدهای مثبتی برای جامعه داشته باشد. مسئله حفظ حجاب و رعایت پوشش در ورزش اهمیت و ارزش ویژه‌ای برای بانوان جامعه اسلامی دارد. رعایت حجاب در ورزش نه تنها مانع کسب موفقیت‌های بانوان ورزشکار نشده بلکه فرصتی برای شکوفایی آن‌ها است. 

به همین مناسبت گفت‌و‌گویی با افسانه محمدی، اولین بانوی جوان کوهنورد شهرقدس که موفق به کسب عنوان سیمرغ کوه‌های ایران شد، انجام دادیم که از نظرتان می‌گذرد:  

فارس: از اولین صعودهای خود تعریف کنید. 

چند ساله ایروبیک کار می‌کنم و از سال ۹۴ هم کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای در باشگاه خانه کوهنوردان شهرقدس شروع کردم. برای شما شاید جالب باشد که اولین صعود من به صورت جدی قله کلون بستک به ارتفاع ۴۲۰۰متر و دومین صعودم قله قاش مستان بلندترین قله دنا به ارتفاع ۴۴۵۰متر بود. خیلی از دوستان همنورد فکر نمی‌کردند این قله را صعود کنم آن هم در مردادماه و بدون اینکه ناهار خورده باشم و انگیزه‌ای شد که قله‌های بیشتری را صعود کنم و به لطف خدا و کمک بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) توانستم تمام قله‌های بلند ۳۱ استان را صعود کنم و خدا را شاکر هستم.

فارس: از میان همه ورزش‌ها، چرا کوهنوردی انتخاب کردید؟ 

کوهنوردی نیاز به تلاش و پشتکار زیاد دارد و اینکه کوه به انسان احساس اعتماد به نفس، غرور و افتخار می‌دهد. وقتی به بام ایران، دماوند صعود کردم چند دقیقه گریه کردم و خدا را شکر کردم و احساس غرور داشتم. کوه، طبیعت، جنگل و کویر همه و همه از زیبایی‌ها و شاهکارهای خداوند است و همه این‌ها انرژی مثبت به انسان می‌دهد و سرشار از قدرت و عظمت الهی است.

فارس: از طرح سیمرغ توضیح بدید.  

طرح سیمرغ از طرف فدراسیون کوهنوردی در سال ۹۵ معرفی شد. در این طرح بلندترین قله‌های هر استان را باید صعود کرد و این صعود مورد تأیید فدراسیون باشد. هدف از اینکه در این طرح شرکت کردم ایران گردی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم قوم‌های ایران و دیدن مناظر زیبا و مردمان مهمان نواز این سرزمین بود. 

فارس: آیا پوشش کامل شما روی صعودها تأثیر داشته است؟ 

پوشش اصلا مانع صعودهای من نبوده و اقرار می‌کنم که همه صعودهای خود را مدیون لطف خدا و اهل بیت(ع) هستم. حفظ حجاب در کوهنوردی به من اعتماد به نفس داد و در مسیر کمکم‌کرد.

فارس: شما چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

به فضل الهی در آینده صعودهای زمستانه به قله‌های شاخص ایران مانند دماوند، علم کوه و سبلان داشته باشم. 

فارس: توصیه شما به بانوان ورزشکار و هم سن خودتون چیست؟

به همه خواهران و بانوان پیشنهاد می‌کنم که این ورزش رشته بسیار خوب و مفیدی است که علاوه بر کمک به حفظ سلامتی و اعتماد به نفس باعث می‌شود بیشتر قدرت خدا را مشاهده کنیم و عظمت او را ببینیم. 

وقتی انسان میان کوه‌ها تنها می‌شود احساس نزدیک شدن به خدا را دارد و بیشتر می‌تواند پرودگار عالم را درک کند چون فقط و فقط این خدا است که تو را در مسیر این صعود کمک می‌کند.

فارس: نظر شما درباره حفظ حجاب در ورزش چیست؟ 

حجاب ممنوعیتی در ورزش نمی‌آورد بلکه حجابِ برتر مصونیت است و موجب می‌شود که بیشتر اعتماد به نفس بگیریم.

بانوان ورزشکار و باحجاب زیادی داریم که برقله‌های اول دنیا و سکوهای جهانی ایستاده‌اند. حجاب برای زن مصونیت و پاک دامنی همراه دارد و زن با حجاب  مانند جواهری ارزشمند در صدف است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول