اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه فرانسه در مورد شرایط لبنان ابراز نگرانی کرد

وزیر خارجه فرانسه در پایان سفر دو روزه خود به لبنان، از شرایط این کشور ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که لبنان «در لبه پرتگاه» است.

وزیر خارجه فرانسه در مورد شرایط لبنان ابراز نگرانی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در پایان سفر خود به لبنان، خواستار تسریع در اجرای اصلاحات ضروری در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لودریان که برای اولین بار به عنوان اولین مقام بلندپایه بعد از تشکیل دولت جدید لبنان به این کشور سفر کرده، حین ترک لبنان گفت: «لبنان در لبه پرتگاه قرار گرفته است».

وزیر خارجه فرانسه بر اهمیت عدم امروز و فردا کردن و تسریع در اجرای اصلاحات ضروری جهت دست‌یابی لبنان به حمایت مالی خارجی تأکید کرد.

او گفت: «همه [در لبنان] مسیر و راهی را که باید در پیش بگیرند، می‌شناسند و ابزارهایی برای احیای این کشور وجود دارد و فرانسه این آمادگی را دارد که در این مسیر آن‌ها را همراهی کند مشروط به اینکه مقامات سیاسی در مسیر اصلاحات حرکت کنند».

وزیر خارجه فرانسه چهارشنبه شب وارد لبنان شد و طی دیروز پنجشنبه با رئیس جمهور و نخست‌وزیر این کشور  و همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

دولت جدید لبنان به نخست‌وزیر «حسان دیاب» به دلیل تظاهرات سال گذشته و شیوع کرونا با کاهش شدید درآمد روبه‌رو شده و دولت و کارشناسان چاره کار در برون‌رفت از وضعیت نابسامان اقتصادی را وام گرفتن از خارج به ویژه صندوق بین‌المللی پول می دانند. با این حال، صندوق بین‌المللی و حامیان مالی، شرط کرده‌اند که دولت باید اصلاحات اقتصادی انجام دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول