اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیش‌بینی وقوع رعد و برق متناوب و بارش‌های رگباری باران در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به ارائه هشدار جوی زرد توسط کارشناسان برای دو روز نخست هفته پیش‌رو گفت: وقوع رعد و برق متناوب و بارش‌های رگباری باران از جمله وقایع جوی ناشی از این وضعیت جوی است.

پیش‌بینی وقوع رعد و برق متناوب و بارش‌های رگباری باران در زنجان

رسول همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از ارائه هشدار جوی زرد به معنی آگاهی خبر داد و اظهار کرد: در این شرایط جوی هشدار وقوع رعد و برق متناوب و بارش‌های رگباری باران در برخی مناطق محتمل است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان زمان آغاز فعالیت سامانه جوی منجر به هشدار زرد را بعد از ظهر روز روز شنبه اعلام و تصریح کرد: این وضعیت جوی تا اواخر روز شنبه در استان پایدار خواهد بود.

وی رخداد رعد و برق متناوب و بارش‌های رگباری باران در ساعات بعدازظهر و شب شنبه را از شواهد وضعیت هشداری توصیف کرد و گفت: فعالیت این سامانه برای روز یکشنبه ضعیف پیش‌بینی شده ناپایداری‌های ناشی از آن به شکل محلی خواهد بود.

همتی با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی در اثر برخورد صاعقه، احتمال خطر جانی در اثر وقوع صاعقه، آبگرفتگی برخی معابر و مسیل‌ها از مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه در سطح استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خودداری از حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق را از جمله توصیه‌های کارشناسان در وضعیت هشدار جوی زرد اعلام کرد.

وی به روند افزایشی دمای استان زنجان اشاره و تاکید کرد: استان در هفته پیش‌رو شاهد استقرار هوای گرم خواهد بود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول