اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ادامه نهضت کمک مومنانه با اهدای 4 هزار جهیزیه ایرانی به زوج‌های جوان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در طرح مهر کریمانه و تا پایان ماه صفر بیش از 4 هزار جهیزیه به زوج‌های جوان تقدیم می‌شود و جوانان را در حل مشکل جهیزیه همراهی می‌کنیم.

ادامه نهضت کمک مومنانه با اهدای 4 هزار جهیزیه ایرانی به زوج‌های جوان

سردار غلامرضا سلیمانی ظهر روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اهدا ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند استان اصفهان در قالب طرح مهر کریمانه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: به لطف خدا سنت حسنه ازدواج با کمک خیران و مردم و همچنین پیگیری سپاه پاسداران و بسیج در استان‌ها به‌ خصوص در طرح مهر کریمانه تهیه شده است؛ طرحی که با هدف تدارک جهیزیه مبتنی بر کالای ایرانی و یک مجموعه کامل از تمامی کالاهای لازم برای شروع یک زندگی به سبک ایرانی اسلامی اجرا شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تمرکز ما بر این است تا در آغاز ماه ذی‌الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر استان‌ها، جهیزیه‌هایی که تا آن روز تدارک دیده شده توزیع شود که استان اصفهان در مرحله فعلی ۴۰۰ مجموعه جهیزیه تهیه و به ۴۰۰ زوج تقدیم خواهد شد، همچنین در مرحله قبل یعنی پیش از شیوع ویروس کرونا، ۲۰۰ سری جهیزیه توزیع شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از روز گذشته طرح مهر کریمانه در سراسر استان‌ها درحال اجرا است که برای نمونه دیروز در خراسان رضوی و امروز هم‌زمان با استان اصفهان در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

سلیمانی تصریح کرد: در ماه ذی‌الحجه بیش از ۴ هزار جهیزیه به زوج‌های جوان تقدیم می‌شود که البته تا پایان ماه صفر این مسیر تداوم پیدا خواهد کرد و ما جوانان را در حل مشکل جهیزیه همراهی می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مشکلاتی پیش روی جوانان به هر دلیلی قرار گرفته  که بخشی از آن عرف‌های غلطی است که در چند سال گذشته شکل گرفته است؛ اینگونه اقدامات می‌تواند به ازدواج آسان کمک کند، با این جهیزیه‌ها امکان شروع یک زندگی فراهم می شود، این در حالی است که کل هزینه این جهیزیه‌ها با یک قلم کالا در برخی از جهیزیه‌ها برابر است.

اهدای هزار سری جهیزیه ۳۵ میلیون تومانی

در ادامه سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به جزییات بسته‌های جهیزیه بیان داشت: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید، جهیزیه‌های اهدایی شامل ۲۳ قلم کالا است که تمامی آن‌ها تولید داخل و از کارخانه‌های داخلی هستند و این ۴۰۰ سری جهیزیه توسط خیران و مردم شریف اصفهان تهیه و تقدیم زوج‌های جوان خواهد شد.

وی با بیان اهدا هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان تا پایان ماه صفر در قالب طرح کریمانه یادآور شد: همچنین پیش از عید نوروز و شیوع ویروس کرونا ۲۰۰ سری جهیزیه تقدیم شده بود که تا پایان ماه ذی‌الحجه ۴۰۰ سری جهیزیه اهدا می‌شود.

فدا تصریح کرد: مجموعاً هزار سری جهیزیه تقدیم زوج‌های جوان خواهد شد، هزینه تقریبی هر جهیزیه به قیمت تعاونی برابر ۱۴ و نیم تا ۱۵ میلیون تومان و در بازار آزاد این رقم نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول