اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اختصاص وام 36 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به قرقیزستان

اتحادیه اروپا 36 میلیون یورو جهت حمایت از موضوعات آموزشی و اجتماعی در شرایط مبارزه با کرونا به قرقیزستان اختصاص داد.

اختصاص وام 36 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، اتحادیه اروپا با توجه به درخواست قرقیزستان برای حمایت از زمینه های آموزشی و حمایت اجتماعی در شرایط مبارزه با ویروس کرونا به این کشور 36 میلیون یورو وام اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، این توافق در چارچوب گفت‌وگوی ویدئویی «چنگیز حیدربیک‌اف» وزیر امور خارجه قرقیزستان و «پیتر بوریان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای آسیای مرکزی اعلام شده است.

وزیر امور خارجه قرقیزستان همچنین درخواست کمک برای دریافت دارو از طریق ساز و کار «اتحادیه اروپا- سازمان جهانی بهداشت» از جمله طرح جدید اتحادیه اروپا «کمک بسته جامع کووید-19 در کشورهای آسیای مرکزی: اقدامات واکنش به بحران» (CACCR) که از 20 جولای سال 2020 میلادی راه اندازی شده، ارائه کرده است.

طرف قرقیزستان بر اهمیت سازماندهی و برگزاری نخستین نشست اقتصادی «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» در شهر بیشکک بلافاصله پس از بهبود وضعیت شیوع کرونا تاکید و برگزاری اقدامات تمهیداتی در قالب نشست ویدئویی در پاییز سال جاری میلادی را پیشنهاد کرده است.

بر اساس آمار رسمی، از آغاز ماه جولای قرقیزستان معادل 321 میلیون دلار کمک خارجی دریافت کرده است. برنامه ریزی می‌شود همچنین از نهادهای مالی معادل 627 میلیون دلار دریافت شود.

بر اساس گزارش دولت قرقیزستان، از 321 میلیون دلار دریافت شده 173 میلیون دلار هزینه شده و 148 میلیون دلار در حساب خزانه داری مرکزی در بانک ملی قرار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول