اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افق قم از لیگ برتر والیبال جا ماند

حضور تیم والیبال افق قم در مسابقات فصل جدید لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر منتفی شد.

افق قم از لیگ برتر والیبال جا ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، افق در سال‌های 1397 و 1398 به نمایندگی از استان قم و متشکل از بازیکنان شاخص بومی و چند مهره کارساز غیر بومی در مسابقات لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های ایران به میدان رفت و در سال دوم حضور خود در این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشت.

این تیم در مسابقات فصل 1398 لیگ دسته اول والیبال مردان ایران به واسطه برخورداری از کادر مدیریتی و فنی مجرّب برابر حریفان دسته اولی یک تیم آماده، منسجم، موفق بود که با عملکرد قابل قبول و فراتر از انتظار در مرحله مقدماتی، با شایستگی مجوز صعود به مرحله پلی‌آف را کسب کرد.

این تیم با امید به کسب مجوز صعود به لیگ برتر والیبال مردان ایران در هر مسابقه آماده‌تر از قبل به مصاف حریفان رفت اما شیوع بی‌هنگام و بد موقع ویروس کرونا منجر به لغو تمامی بازی‌های باشگاهی والیبال ایران شد و اجازه نداد افق در مسیر موفق خود به لیگ برتر والیبال راه یابد.

بعد از لغو رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، فدراسیون والیبال تصمیم گرفت به تیم‌های برتر مرحله نخست پلی‌آف که یکی از آنها افق قم بود، شانس حضور در لیگ برتر را بدهد اما به شرط اینکه تیم‌ افق بدهی‌های فصل قبل خود را تسویه کرده، مبلغ ورودی لیگ برتر را به حساب فدراسیون بریزد و قرارداد مالی طبق شرایط فدراسیون با بازیکنان خود منعقد کند.

اما ظاهرا مشکل سال‌های اخیر ورزش قم یعنی نبود حامی مالی، یک دست‌انداز بزرگ برای تیم افق است که اجازه نداد این تیم در مهلت مقرر، آمادگی خود را به فدراسیون والیبال برای حضور در لیگ برتر اعلام کند، در شرایطی که ۱۲ تیم در لیگ برتر والیبال حضورشان را اعلام کردند اما افق در جمع آنها نیست.

با اعلام سرپرست کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال، حضور تیم‌های شهرداری ارومیه، لبنیات هراز آمل، فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری گنبد، فولاد مبارکه سپاهان، هورسان رامسر، آذر باتری ارومیه، شهداب یزد، خاتم اردکان، شهرداری ورامین، پیکان و سایپا در لیگ برتر سال ۹۹ قطعی شده است.

در شرایطی که فدراسیون والیبال قصد دارد با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت به اعلام زمان شروع مسابقات فصل 1399 والیبال باشگاه‌های برتر کشور از نیمه شهریورماه تصمیم‌گیری کند، تیم افق قم با منتفی شدن حضور در لیگ برتر والیبال همانند سال گذشته در لیگ دسته اول به میدان خواهد رفت.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول