اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته خبری حوادث فارس/ از کشف ۲۶۰ میلیارد کالای قاچاق تا تصادفی که دو کشته برجای گذاشت

مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

بسته خبری حوادث فارس/ از کشف ۲۶۰ میلیارد کالای قاچاق تا تصادفی که دو کشته برجای گذاشت

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های شبانه‌روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف ۲۶۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف بالغ‌ بر ۲۶۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تلاش شبانه‌روزی و اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده با همکاری سایر عوامل انتظامی، طی ۴۸ ساعت گذشته موفق شدند، ۶۵ خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

وی افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی شامل پوشاک، پارچه، تجهیزات الکترونیکی، لوازم‌یدکی و سایر اقلام کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق بنا به اظهارنظر کارشناسان مربوطه بالغ‌بر ۲۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این رابطه ۸۰ فقره پرونده تشکیل و ۸۲ متهم نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی تأکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، مبارزه بی‌امان با کالای قاچاق در راستای تحقق منویات ایشان یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس است.

قتل 3 نفر در کازرون/ مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند

فرمانده انتظامی کازرون از کشته شدن ۳ نفر براثر شلیک اسلحه ساچمه زنی در این شهرستان خبر داد.

محمد عبادی نژاد در این خصوص اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل در یکی از باغ‌های اطراف شهر کازرون، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی مشاهده کردند که ۳ نفر با اسلحه ساچمه‌زنی مورد اصابت گلوله قرارگرفته و براثر شدت جراحت‌های وارده فوت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه در بازرسی از محل، کلیه اموال مقتولان شامل مقادیری طلا و خودرو سواری متعلق به آنان کشف شد، افزود: تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که انگیزه ضارب یا ضاربان سرقت نبوده و با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده، دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار قرار دارد.

عبادی نژاد گفت: خردادماه سال جاری نیز ۳ نفر در یک مغازه تعویض‌ روغنی در این شهرستان جان خود را از دست دادند که فوت آن‌ها هیچ ارتباطی به این پرونده نداشته و پس از تحقیقات تکمیلی پلیس و بنا به اعلام پزشکی قانونی، علت مرگ آنان مسمومیت و خفگی ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن بوده است.

وی با بیان اینکه مردم به شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی پیرامون وقوع این دو حادثه توجهی نکرده و اخبار صحیح و موثق را از منابع رسمی و مرکز اطلاع‌رسانی پلیس دریافت کنند، تأکید کرد: پلیس با انتشاردهندگان شایعات بی‌اساس و کسانی که بخواهند امنیت جامعه را مختل سازند، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

واژگونی پراید با ۲ کشته

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور روستایی دهنو به سمت شیراز، 2 نفر کشته شدند.

عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی دهنو به سمت شیراز، به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با 2 سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن هر 2 نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

کشف دارو تاریخ مصرف گذشته ۷ میلیاردی در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان در بازرسی از یک وانت پیکان، موفق به کشف ۷۴ هزار و ۳۷۲ عدد انواع قرص و کپسول تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۷ میلیارد ریال شدند.

عبدالرسول مجتهدی اظهار داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

مجتهدی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۷۴ هزار و ۳۷۲ عدد انواع قرص و کپسول تاریخ مصرف گذشته شدند، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی داروهای کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۵ هزار لیتر الکل صنعتی احتکار در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۵ هزار لیتر الکل صنعتی احتکار شده در بازرسی از یک کارگاه خبر داد.

عبدالله خسروانی با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمبود محلول ضد عفونی و سوء استفاده بعضی افراد در این زمینه، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار الکل صنعتی در یک کارگاه در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس سریعا پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن کارگاه، 5 هزار لیتر الکل صنعتی احتکار شده را کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۳۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف ۳۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در حاشیه پارک‌ها و تفرجگاه‌های این شهرستان خبر داد.

مراد صارمی گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با اولویت برخورد با رانندگان وسایط نقلیه متخلف در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: ماموران انتظامی در اجرای این طرح موفق به شناسایی و توقیف ۳۳ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف شدند و آنها را به پارکینگ انتقال دادند.

صارمی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی، مراتب را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲ هکتار از اراضی ملی در مهر رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی مهر از کشف زمین خواری به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این شهرستان خبر داد.

عظیم اله کرمی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی شکایت نماینده اداره اوقاف مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان 2 هکتار در یکی از محلات این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار .گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره اوقاف به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

کرمی با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست تا هرگونه اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش کنند.

کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی خبر داد که با اقدامات متقلبانه و با غصب عناوین مختلف، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

کاووس حبیبی بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری فردی با غصب عناوین مستشار و قاضی دادگاه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران در بررسی های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با اغفال و انجام اعمال متقلبانه و با ادعای قاضی بودن و نفوذ در مراجع قضائی، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران بلافاصله با فعالیت‌های تخصصی و اقدامات پلیسی، موفق شدند متهم را در مخفیگاهش در یکی از محلات شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: هرگز فریب افرادی که خود را صاحب نفوذ در دستگاه های دولتی معرفی می کنند را نخورند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول