اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مردم روستای «چم شهران» از بی‌آبی در مضیقه هستند/ بازدید امام جمعه و فرماندار و وعده پیگیری

در پی کم آبی در تعدادی از روستاهای بخش معمولان که منجر به انسداد چند ساعته محور خرم‌آباد - پلدختر از سوی اهالی شد، امام جمعه و فرماندار پلدختر و برخی دیگر از مسوولان در کنار مردم حضور یافته و قول دادند مشکل را تا زمان برطرف شدن پیگیری کنند.

مردم روستای «چم شهران» از بی‌آبی در مضیقه هستند/ بازدید امام جمعه و فرماندار و وعده پیگیری

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، در پی کمبود آب آشامدنی در برخی روستاهای لرستان (چم شهران و گاو زرده) به معمولان امروز شاهد انسداد این محور از سوی برخی اهالی در اعتراض به کمبود آب بودیم.

در همین راستا خبرنگار فارس بلافاصله مطالبه مردم این روستا را که در جریان سیل سال گذشته خسارت‌های زیادی به آنها وارد شد، مورد بررسی قرار داد.

حضور امام جمعه و سایر مسوولان در کنار مردم

در این زمینه زهرا عزیزی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: اهالی روستای چم شهران بخش معمولان  ظهر امروز در اعتراض به نبود آب آشامیدنی اقدام به مسدود کردن جاده پلدختر_خرم‌آباد کردند.

 وی افزود: اهالی روستای چم شهران و چم کبود با ۲۰۰ نفر جمعیت و ۶۸ خانوار از نداشتن آب آشامیدنی با وجود گرمای ۵۰ درجه تابستان، سخت در مضیقه هستند و رنج می‌برند.

دهیار روستای چم شهران معمولان گفت: این موضوع بارها پیگیری شده اما در مقابل مشکل نبود آب آشامیدنی در این روستاها کسی پاسخگو نیست و این امر داد مردم را درآورده است.

وی افزود: فروردین ماه سال ۹۸، از سوی اداره آب و فاضلاب شهرستان پلدختر برای آب لوله کشی و تامین آب آشامیدنی اهالی روستای چم شهران با انتخاب پیمانکار در حاشیه جاده پلدختر_خرم‌آباد تجهیز کارگاه شد.

عزیزی یادآور شد: عملیات این پروژه از شهر معمولان تا امامزاده محمد انجام شد، اما پس از اعتراض اداره راهداری نسبت به ادامه این پروژه، متوقف و تجهیزات توسط پیمانکار جمع آوری و از منطقه خارج شد.

 وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد مشکل نبود آب آشامیدنی اهالی روستای چم شهران، از سوی مسئولان فراموش شده و امروز(چهارشنبه)، اهالی این روستاها در اعتراض به مشکل بی‌آبی و برای جلب توجه مسئولان از ساعت ۱۱ صبح اقدام به مسدود کردن جاده پلدختر_خرم‌آباد کردند.

دهیار روستای چم شهران معمولان گفت: پس از این اقدام اهالی، امام جمعه و مسئولان بخشداری معمولان،روسای راهداری و آب و فاضلاب و نیروی انتظامی شهرستان پلدختر در منطقه حضور پیدا کردند و با پادرمیانی، مردم را به آرامش دعوت و قول پیگیری دادند که پس از یک ساعت و نیم مردم به منازل خود بازگشتند و جاده بازگشایی شد.

 تحرکات یک فرد غیر بومی منجر به انسداد جاده شد

در همین راستا فرماندار پلدختر گفت: عده کمی از اهالی روستای چم شهران در پی تحریک فردی غیربومی اقدام به انسداد جاده پلدختر_خرم‌آباد کردند که با افراد خاطی برخورد می‌شود.

و ی افزود: عملیات در دست اجرای آبرسانی به روستای چم شهران که بیش از چهار کیلومتر آن انجام و حدود سه کیلومتر باقی مانده، معطل اصلاح بستر رودخانه و بستر تخریب شده جاده پلدختر_خرم‌آباد بر اثر سیل سال گذشته شده که اصلاح آن در حال انجام است.

حسن رضاییان یادآور شد: این اصلاح سازی برای محکم کاری و و کار عمرانی در راستای جلوگیری از تخریب شبکه آبرسانی به روستای چم شهران صورت می‌گیرد، که پس از یک هفته این عملیات به پایان رسیده و مشکل برطرف می‌شود.

فرماندار پلدختر گفت: به علت اینکه سازه شبکه آبرسانی در کنار جاده می‌گذرد، جهت کار کارشناسی اختلاف نظری بین راهداری و آب و فاضلاب بود که برطرف شده است.

شاین ذکر است خبرگزاری فارس پیش از این نیز مشکل اهالی این روستا را از طریق مدیرعامل آبفا لرستان پیگیری کرده بود که مسوول مربوطه قول پیگیری این موضوع را داد.

گزارش از هما کریمیان

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول