اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بانوی پژوهشگر علوم پزشکی مشهد به جمع «دانشمندان یک درصد برتر جهان» پیوست

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نخستین بانوی پژوهشگر این دانشگاه به جمع دانشمندان یک درصد پر استناد جهان ESI، پیوست.

بانوی پژوهشگر علوم پزشکی مشهد به جمع «دانشمندان یک درصد برتر جهان» پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، مونا علی بلندی، عضو هیات علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست در حوزه موضوعی داروشناسی در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر ESI قرار گیرد و عنوان نخستین بانوی پژوهشگر این دانشگاه را در این زمینه به خود اختصاص داد.

به همت این بانوی پژوهشگر و توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۸۵ طرح در کمیته اخلاق دانشگاه به تصویب رسیده است که از این تعداد ۴۰ طرح پایان یافته، ۳۰ طرح در حال اجراست و ۱۵ طرح دیگر نیز به زودی به مرحله اجرا در می آید.

عضو هیات علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جمع زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: به طور حتم  حضور در جمع یک درصدی‌های پراستناد برتر دانشمندان جهان برای بانوان توانمند و متخصص که در حال حاضر نقش موثری در حوزه های پژوهشی، علمی، آموزشی و درمانی دارند دور از دسترس نیست.

بلندی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به این ویروس منحوس، گفت: در بحث مبارزه با کرونا قرار است که به‌زودی طرح مشترک تجویز یک نوع دارو با همکاری دکتر حسین زاده به‌صورت آزمایشی اجرا شود و چنانچه این طرح مشترک پاسخ مثبت داد به‌صورت گسترده عملیاتی شده و وارد حوزه درمان بیماران کرونایی می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: طرح مشترک تجویز این دارو هم‌اکنون در کمیته اخلاق در حال بررسی بوده و نتایج آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود؛ همچنین در گام بعد در این خصوص طرحی با موضوع پیشگیری را دنبال خواهیم کرد، زیرا معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

انتهای پیام/ 70071/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول