اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تا زمانی که درمان کرونا پیدا نشود حمل و نقل هوایی بین‌المللی بهبود نمی‌یابد

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا هشدار داد تا زمانی که یافتن راه درمان و یا تولید گسترده واکسن کرونا در جهان نباشیم اوضاع حمل و نقل هوایی بین‌المللی همچنان بحرانی خواهد ماند.

تا زمانی که درمان کرونا پیدا نشود حمل و نقل هوایی بین‌المللی بهبود نمی‌یابد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت یونایتد ایرلاینز آمریکا، که یکی از سه شرکت هواپیمایی در این کشور به شمار می‌رود شب گذشته هشدار داد که تا زمانی که شاهد یافتن راه درمان و یا تولید گسترده واکسن کرونا در جهان نباشیم تقاضا برای مسافرت‌های هوایی همچنان پایین خواهد ماند.

کرونا باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی به خصوص این شرکت ضرر سنگینی را متحمل شوند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا رو به افزایش است و همین امر باعث شده تا برخی ایالت‌های این کشور به سمت بازگرداندن محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی کرونایی روی بیاورند که این مسئله ضربه جدیدی به شرکت‌های هواپیمایی به شمار می‌رود.

شرکت یونایتد که از حضور مسافران در هواپیماها به صورت یکی در میان و با فاصله خودداری کرده است قصد دارد با 35 درصد ظرفیت خود نسبت به تابستان 2019 در سه ماهه سوم سال جاری فعالیت کند.

هواپیماهای این شرکت نیز در سه ماهه دوم سال جاری تنها با یک سوم ظرفیت خود پرواز کرده‌اند.

با توجه به آنکه بسته کمک اقتصادی دولت آمریکا در فصل پائیز منقضی می‌شود اوضاع برای شرکت‌های هواپیمایی این کشور از نظر حفظ کارکنان خوب نخواهد بود.

شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند تا با ارائه مشوق‌هایی کارکنان را به استعفای داوطلبانه سوق دهند.

یونایتد اعلام کرده است که 6 هزار نفر از کارمندانش قصد دارند از این مشوق‌ها استفاده کند.

اوایل ماه جاری این شرکت بزرگ هواپیمایی به 36 هزار نفر از کارمندانش هشدار داد که ممکن است تعداد قابل توجهی از آنها را به مرخصی اجباری بفرستند.

اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از مجلس نمایندگان این کشور خواسته است تا یک بسته کمک اقتصادی دیگر تصویب کنند که تا ماه مارس سال آینده فعال باشد اما ایرلاین‌های آمریکایی می‌گویند روی کمک‌های مالی جدید از سوی دولت حساب نمی‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول