اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

پیگیری «فارس من» برای تحقق مطالبات نیروهای شرکتی وزارت بهداشت

در طی درخواست تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی وزارت بهداشت که با بیش از 1500 امضاء در سامانه «فارس من» به ثبت رسید پیگیر این مطالبه از مسؤولان بوده‌ایم که در این گزارش قسمتی از آن را می‌خوانید.

پیگیری «فارس من» برای تحقق مطالبات نیروهای شرکتی وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس؛ امنیت شغلی نداریم، بیمه نداریم، حقوقی مکفی برای گذران معیشت‌مان نداریم، قراردادهای نیروهای تخصصی‌مان کارگری است، خبری از تحقق وعده‌ها نیست، از مزایای پرسنلی برخوردار نیستیم، با افزایش 15 درصدی حقوق کارگری کار می‌کنیم و...؛ اینها درد‌دل‌های نیروهای شرکتی وزارت بهداشت است که مدت‌هاست به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود و رفع تبعیض در این وزارتخانه هستند.

 

آنها از وضعیت نابسامان خود ناراضی هستند و از اینکه هیچ کس صدایشان را نمی‌شنود گلایه دارند، آنها معتقدند مسؤولان وزارت بهداشت با شیوع بحران کرونا وعده‌های متفاوتی را به آنها داده‌اند و حالا با گذشت 5 ماه از شیوع بیماری نه تنها وعده‌ها محقق نشده بلکه مشکلات‌شان چند برابر شده است.

 

همین موضوع بهانه‌ای شد تا نیروهای شرکتی برای در جریان گذاشتن مسؤولان از جریان مشکلات‌شان، سوژه‌ای را تحت عنوان «لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی بهداشت و درمان» در سامانه «فارس من» ثبت کنند، موضوعی که در مدت زمان کوتاهی توانست با امضای بیش از 1500 حامی همراه شود.

 

در مرحله اول پیگیری مشکلات این افراد خبرگزاری فارس با دعوت از آنها پای صحبت‌هایشان نشست و در جریان مشکلات‌شان قرار گرفت تا بتواند حلقه وصلی بین نیروهای شرکتی وزارت بهداشت با مسؤولین باشد.

 

 

پس از این جلسه، خبرنگار فارس موضوع را از معاون وزیر بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری کرد و دغدغه نیروهای شرکتی وزارت بهداشت را با آنها در میان گذاشت؛ علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این خصوص گفت: با توجه به ابلاغ افزایش حقوق نیروهای رسمی فعال در حوزه سلامت، همه معاونین وزارت بهداشت متفق‌القول بودند که باید حقوق همه نیروها از جمله نیروهای شرکتی افزایش پیدا کند.

 

 

وی گفت: تأمین اعتبار افزایش حقوق، فقط برای استخدامی‌ها پیش‌بینی شده بود و ما موضوع افزایش حقوق نیروهای شرکتی را از طریق سازمان مدیریت پیگیر هستیم و امیدواریم این موضوع نهایتاً تا اول مهر محقق شود.

 

عبدالحسین روح‌الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در پاسخ به سوژه ثبت شده مخاطبان «فارس من» به خبرنگار ما گفت: نظام تأمین نیروی انسانی در کشور با آشفتگی مواجه است و واگذاری خدمات به شرکت‌ها در حوزه درمانی و پرستاری که شرح وظایف مشخصی دارند، دور از عدالت بوده و اینکه برخی از اعضای کادر بهداشت و درمان دارای قراردادهای مشخص هستند و برخی هم به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند نوعی تبعیض آشکار است.

 

 

وی در ادامه پیگیری خبرنگار فارس، اشاره‌ای به تأمین منابع از سوی دولت کرد و گفت: دولت باید این رویه را اصلاح کند تا عدالت اجرا شود. متأسفانه در برخی مواقع شاهد ریخت و پاش‌ها در دستگاه‌های دولتی هستیم که می‌توان در موارد غیرضرور صرفه‌جویی کرد.

 

همچنین روح‌الامینی گفت: اینکه شرح وظایف نیروهای بهداشت و درمان یکی باشد و بین پرداختی آنها تبعیض قائل شویم عادلانه نیست.

 

گفتنی است، خبرنگاران فارس همچنان پیگیر این موضوع هستند و امیدواریم بتوانیم مشکلات مدافعان سلامت را از طریق نمایندگان در صحن مجلس مطرح کنیم.

 

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول