اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای ۸۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی همدان/ تدوین اساسنامه مرکز تخصصی تربیت دینی کودک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ۸۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان اجرا شده و امسال نیز مصوبات در حال اجراست گفت: تدوین اساسنامه مرکز تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان یکی از مصوبات مهم این مجموعه است.

اجرای ۸۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی همدان/ تدوین اساسنامه مرکز تخصصی تربیت دینی کودک

احمدرضا احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد شورای فرهنگ عمومی در استان اظهار کرد: تعداد جلساتی که در این شورا برگزار شده در سال ۹۸ چهار جلسه و در سال ۹۹ تاکنون دو جلسه بوده است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سال ۹۸، ۹ مصوبه و در سال ۹۹، ۵ مصوبه داشته است به مهمترین مصوبات شورا پرداخت و گفت: تدوین برنامه مشترک برگزاری چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، تدوین اساسنامه مرکز تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان، تشکیل کمیته تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان با حضور دستگاه‌های مرتبط چون آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری و... و برگزاری منظم جلسات در شنبه اول هر ماه از جمله مصوبات شورا در سال ۹۸ بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به مصوبات شورا در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: صدور مجوز سازمان مردم‌نهاد تربیت دینی کودک و نوجوان، نامگذاری روز «مدافعان سلامت» در تقویم ملی، نصب المان شهری با موضوع مدافعان سلامت و نامگذاری یکی از معابر شهر به این نام و برگزاری جلسات شورا در یکشنبه هر ماه از جمله مصوبات به شمار می‌رود.

وی در خصوص تعداد مصوبات اجرا شده شورای فرهنگ عمومی نیز گفت: در سال ۹۸ به علت وحدت موضوعی حول محور تربیت دینی اکثر مصوبات حدود ۸۰ درصد اجرایی شده و در سال ۹۹ تاکنون همه مصوبات اجرا شده و یا در حال اجراست.

احسانی در خصوص جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها نیز گفت: مهمترین موضوعات در شهرستان‌ها حول محور تبیین گام دوم انقلاب، شعار سال، هماهنگی برپایی چهلمین سالگرد نماز جمعه، عفاف و حجاب و اربعین حسینی بوده است.

وی با بیان اینکه در خصوص اجرایی شدن مصوبات در شهرستان‌ها آماری متقن در دست نیست خاطرنشان کرد: در هشت شهرستان‌ ۳۸ جلسه شورا برگزار شده که ۲۱۰ مصوبه حاصل این جلسات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بالایی دارد گفت: این شورا سرمایه فرهنگی برای استان است که با مصوبات آن می‌توان این حوزه را رشد داد و اثرگذاری آن را در جامعه دید.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول