اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه خوب نیست/ درخواست از عروس و دامادها برای اهدای خون در «روز ملی ازدواج»

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه، با بیان اینکه اوضاع ذخایر خونی استان اصلا خوب نیست، گفت: ذخایر خونی ما به کمترین حد ممکن از زمان شروع بیماری کرونا رسیده است.

وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه خوب نیست/ درخواست از عروس و دامادها برای اهدای خون در «روز ملی ازدواج»

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: امروز روز بسیار مبارکی است، سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)؛ که به اسم روز ازدواج نامگذاری شده است، ازدواج سرآغاز یک زندگی است و بر همین پایه اهدای زندگی در این روز با اهدای خون می‌تواند پشتوانه خوبی برای دوام و بقای زندگی باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان انتقال خون با توجه به کاهش ذخایر خونی که در کشور وجود دارد اقدام به برگزاری طرحی کرده که در این طرح از زوج‌های جوان خواسته شده که در سرآغاز زندگی برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه، از همه زوجینی که در این ایام اقدام به ازدواج می‌کنند خواست که با اهدای یک یا دو واحد خون زندگی را به دیگران ببخشند و سرآغاز زندگی را با یک کار خیر و یک فرهنگ بسیار خوب آغاز کنند.

وی با بیان اینکه اوضاع ذخایر خونی استان اصلا خوب نیست، تصریح کرد: ذخایر خونی ما به کمترین حد ممکن از زمان شروع کرونا رسیده است.

صالحی‌فر با بیان اینکه ذخیره خون برای تمامی گروهای خونی در این سازمان بسیار کم شده است، گفت: به دلیل گرمای تابستان و شیوع بیماری کرونا تعداد مراجعه اهدا کنندگان خون بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است و با توجه به جمعیت بیماران خاص در استان و حوادث غیرقابل پیش‌بینی جاده‌ای، ادامه این روند نگران کننده است.

وی تصریح کرد: ذخایر خونی در برخی از گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های منفی استان به حد یک روز است و این وضعیت را نگران کننده می‌کند، امیدواریم مردم به کم بیماران بیایند و نیاز آن‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول