اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر گرجستان/ تاکید بر تقویت مناسبات دوجانبه

سفیر جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر گرجستان ضمن گفت‌وگو درباره مسائل منطقه، نسبت به توسعه و تقویت روابط دوجانبه ابراز امیدواری کردند.

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر گرجستان/ تاکید بر تقویت مناسبات دوجانبه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با «گئورگی گاخاریا» نخست‌وزیر گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
در این دیدار، طرفین با مرور روابط دو کشور و با نگاهی به حساسیت‌های مسائل منطقه‌ای، ابراز امیدواری کردند با عبور از مشکلات فعلی، روابط ایران و گرجستان بر اساس فرهنگ و تمدن مشترک گسترش و توسعه یابد.

سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهور اسلامی ایران در تفلیس روز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه نیز با «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به برخی ملاحظات خاص دولت گرجستان نسبت به شریک راهبردی خود، بر ضرورت توجه به منافع دوجانبه ایران و گرجستان تاکید کرد و یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در مناسبات فیمابین دو کشور را غیرقابل قبول و در تقابل با منافع دو کشور خواند.

سفیر جمهور اسلامی ایران با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اتباع ایرانی، پیرامون تمدید اقامت، لطمات به سرمایه های آنان و ممانعت از ورود کالا و حمل و نقل آن به گرجستان، خواستار پیگیری و حل فوری این مشکلات از سوی مقامات گرجی شد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول