اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اعتبار طرح‌های فصلی کتابفروشی‌ها ۳ میلیارد تومان تعیین شد

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی از افزایش اعتبار طرح‌های فصلی در مرداد و آبان خبر داد و گفت: میزان این حمایت‌ها با افزایش 50 درصدی همراه شده است.

اعتبار طرح‌های فصلی کتابفروشی‌ها ۳ میلیارد تومان تعیین شد

علیرضا اسماعیلی «مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره افزایش ۵۰ درصدی اعتبار طرح‌های فصلی وزارت ارشاد در غیاب نمایشگاه کتاب اظهار داشت: در دور جدید حمایت‌ها تصمیم به افزایش ۵۰ درصدی اعتبار حمایت‌ها از طرح‌های فصلی کردیم.

وی با اشاره به رقم این اعتبار اضافه کرد: این برنامه شامل بخش‌های مختلف نشر می‌شود. برای حمایت از کتابفروشی‌ها طرح‌ فصلی تابستانه کتاب (در مردادماه) و پاییزه کتاب (همزمان با هفته کتاب در آبان‎ماه) با افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات اجرا خواهد شد، از این رو اعتبار ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

مشاور اجرایی وزارت ارشاد بیان داشت: با هماهنگی‏‌های به عمل آمده تلاش خواهد شد تا حداکثر سه هفته پس از برگزاری طرح‎های حمایتی از کتابفروشی‎ها، تسویه حساب با کتابفروشی‎های مجری انجام شود. نکته درباره طرح‌های فصلی اینجاست که تخفیف تا سقف ۲۰ درصد برای خریداران اعمال می‌شود و کتابفروشان عضو طرح هنگام ارائه کتاب تخفیف را اعمال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام معاون فرهنگی وزارت ارشاد افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات اجرا خواهد شد، حال اینکه سقف تخفیف افزایش خواهد یافت  یا نه (مثلا مانند نمایشگاه مجازی سوره مهر۲۵ درصد خواهد بود) و اینکه آیا در این دوره میزان اختصاص یافته به مخاطب  بیشتر می‌شود و یا باز این مسئله از سوی متولیان امر اعلام می‌شود که اگر این میزان افزایش یابد «یارانه کتاب» به تعداد کمتری از مخاطبان اختصاص می‌یابد؟! باید دید ارشاد در پی این افزایش اعتبار تنها به کتابفروشی‌ها فکر کرده یا مخاطبان را هم مدنظر دارد.

گفتنی است، اعتبار تعیین شده برای این طرح‌ها تا پیش از این یک و نیم میلیارد تومان بود؛ اما معاون فرهنگی وزیر ارشاد صبح امروز از حمایت‌های بیشتر وزارت ارشاد در غیاب نمایشگاه کتاب خبرداد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول