اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وبسایت صهیونیستی: هر لحظه باید منتظر انتفاضه سوم باشیم

یک مقام نظامی صهیونیست گفت که شرایط در کرانه باختری به گونه‌ای است که یک اتفاق کوچک می‌تواند به یک بحران تبدیل شود.

وبسایت صهیونیستی: هر لحظه باید منتظر انتفاضه سوم باشیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک کارشناس صهیونیستی در تحلیلی گفت که شرایط در کرانه باختری به سوی شعله‌ور شدن انتفاضه سوم پیش می‌رود.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، وبسایت عبری زبان «واللا» نوشت که در آستانه اجرای طرح اشغال کرانه باختری، اسرائیل و تشکیلات خودگردان در چندین موضوع به تنش و اختلاف خورده‌اند که تهدیدآمیزترین آن توقف هماهنگی امنیتی است.

بنابر این گزارش اولین مورد اختلاف در زمینه مراودات اقتصادی است، فلسطینی‌ها واردات گاو از سرزمین اشغالی را متوقف کرده‌اند و در مقابل نیز صهیونیست‌ها واردات سبزیجات فلسطینی‌ها را تحریم کرده‌اند. فلسطینی‌ها نیز تهدید کرده‌اند که خرید تولیدات غذایی از اسرائیلی‌ها را متوقف خواهند کرد که در صورت اجرا شرکت‌های اسرائیلی ضرر هنگفتی می‌کنند.

ژنرال «غسان علیان» رئیس اداره مدنی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به وبسایت واللا گفت که فلسطینی‌ها در برخورد با بحران واردات گاو، طوری رفتار می‌کنند که گویی یک مسأله حاد نظامی رخ داده و بسیار با جدیت برخورد می‌کنند.

او در ادامه گفت که در دو ماه گذشته و پس از طرح برنامه اسرائیل برای اشغال کرانه باختری، بسیاری از همکاری‌های امنیتی و مدنی و اقتصادی متوقف شده، اما در حال حاضر مهم‌ترین مسأله برای اسرائیل رصد تحولات امنیتی در کرانه باختری است.

این فرمانده صهیونیستی همچنین گفت که بهبود شرایط اقتصادی در کرانه باختری لزوما موجب عدم وقوع درگیری نمی‌شود. چرا که به گفته وی در انتفاضه دوم وضعیت اقتصادی کرانه باختری بسیار عالی بود اما مانع وقوع انتفاضه نشد.

«غسان علیان» سپس از ورود صدها سرباز و افسر اسرائیلی و کارمندان امنیتی به کرانه باختری خبر داد که شبانه روز فعالیت می‌کنند و از آن‌جایی که هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان متوقف شده، شرایط امنیتی برای صهیونیست‌ها بسیار پیچیده شده است.

این مقام اسرائیلی در ادامه افزود: «به مجرد اینکه متوجه وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری شدیم، تسهیلات کم نظیر و بیشتری برای فلسطینی‌ها در نظر گرفتیم. از جمله اینکه آن‌ها می‌توانند بیماران خود را در بیمارستان‌های اسرائیل مداوا کنند. همچنین اجازه دادیم کارگران و تجار فلسطینی وارد اسرائیل شوند. اما در سطح امنیتی فقط یک اتفاق کوچک کافی است تا اوضاع را به هم بریزد، حمله شهرک نشینان، کشته شدن یک فلسطینی در تظاهرات یا یک جنایت قومی و نژادی کافی است تا سطح تهدید را به سرعت بالا ببرد. بنابراین شبانه روز در حال تحلیل و بررسی شرایط کرانه باختری هستیم.»

این فرمانده اسرائیلی در پایان گفت که اقدامات عناصر تندرو و راستگرای صهیونیستی از عواملی است که بر ارزیابی شرایط امنیتی در کرانه باختری تأثیر می‌گذارد و از آن‌جایی که شرایط در منطقه بسیار حساس است، برای شعله‌ور شدن صرفا به یک جرقه کافی است. او همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی در نهایت توان مقابله با انتفاضه سوم را دارد اما باید درک کند که این بار میزان افزایش درگیری‌ها به عکس‌العمل او بستگی دارد.

هشدار این مقام صهیونیستی در خصوص وقوع انتفاضه سوم در حالی است که سازمان دیدبان حقوق بشر نیز اخیرا در گزارشی با عنوان «سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل فلسطینی‌ها را محاصره کرده است» اعلام کرده که ظلم و ستم اسرائیل علیه فلسطینیان علاوه بر کرانه باختری و نوار غزه، شهرک‌ها و روستاهای فلسطینی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را هم در بر می‌گیرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول