اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیماران کووید 19 با آمبولانس‌های اورژانس جابه‌جا می‌شوند/ انجام 3 هزار ماموریت مربوط به کرونا

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه انتقال همه بیماران حاد تنفسی توسط اورژانس 115 انجام می‌شود، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، اورژانس 3 هزار و 200 ماموریت مربوط به کرونا انجام داده است که در این راستا 2 هزار و 100 ماموریت منجر به انتقال بیمار شده است.

بیماران کووید 19 با آمبولانس‌های اورژانس جابه‌جا می‌شوند/ انجام 3 هزار ماموریت مربوط به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر جعفری روحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا اورژانس نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا انجام داده است، اظهار کرد: در این رابطه سه آمبولانس به بیماران کووید 19 شهر زنجان و در هر شهرستان هم یک آمبولانس به این امور اختصاص یافته است تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمادگی لازم در این مورد رعایت شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سیستم‌های درمانی مختص بیماران کووید 19 در آمبولانس‌های پیش‌بینی شده تعبیه شده است، افزود: همکاری اورژانس با حوزه درمان ادامه خواهد یافت و در این رابطه همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه انتقال همه بیماران حاد تنفسی توسط اورژانس 115 انجام می‌شود، ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود تا آمبولانس‌های متعلق به مراکز درمانی در اختیار دیگر بیماران قرار بگیرد.

جعفری روحی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، اورژانس 3 هزار و 200 ماموریت مربوط به کرونا انجام داده است که در این راستا 2 هزار و 100 ماموریت منجر به انتقال بیمار شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه آمار تماس‌ها با اورژانس 115 بسیار افزایش یافته است، گفت: آمار این تماس‌ها در برخی از موارد به 5 هزار مورد در ماه هم رسید.

وی ادامه داد: اورژانس استان زنجان بیش از 16هزار ماموریت از زمان شیوع بیماری کووید 19 انجام داده است، که 2 هزار و 450 مورد آن مربوط به تصادف بود.

جعفری روحی افزود: 23 نفر از نیروهای اورژانس به دلیل مواجهه با بیماران مبتلا به کووید 19 به این بیماری مبتلا شده‌اند و اورژانس این نیروها را به طور موقت از دست داده است و آن‌ها در حال طی دوره درمان خود هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در صورت احراز شرایط انتقال بیمار به بیمارستان به طور حتم این اقدام با استفاده از آمبولانس انجام می‌شود، تصریح کرد: با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، در برخی از روزها که با افزایش قابل توجه بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها مواجه شدیم، برای انتقال بیماران در بین مراکز درمانی از اتوبوس آمبولانس استفاده شد که امکانات مورد نیاز برای این کار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آمار بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 به صورت سیستمی انجام می‌شود، افزود: در مورد آمار مرگ و میر هم دستورالعمل وجود دارد که بر اساس آن تست از همه فوتی‌ها انجام می‌شود که در صورت مثبت بودن اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ بیماری از شهر زنجان به مراکز درمانی شهرستان‌ها اعزام نشده‌ است، ادامه داد: جابه‌جایی بیماران مبتلا به کووید 19، فقط در داخل مراکز درمانی داخل شهر انجام می‌شود.

جعفری روحی با اذعان به وجود مقاومت در بین بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 برای انتقال به بیمارستان البته در برخی از مناطق گفت: از آنجه به امکان رها کردن بیمار مبتلا به کووید 19 با توجه به امکان همه گیری آن وجود ندارد از این رو سعی می‌شود با صحبت کردن موضوع را حل کرد هر چند این مقاومت در بین سایر بیماران وجود دارد و آنها به دلیل پرهیز از متهم شدن به بیماری کووید 19 برای انتقال به بیمارستان مقاومت می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تاکید بر کمبودهای موجود در استان در مورد آمبولانس گفت: با وجود این کمبود، ولی تا کنون هیچ گزارشی از عدم ارائه خدمات به دلیل این کمبود به نیازمندان دریافت خدمت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اعزام بالگرد اورژانس برای انتقال بیمار دستورالعمل خاص خود را دارد، افزود: انتقال بیمار مبتلا به کووید 19 از طریق بالگرد در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود، ضمن اینکه انتخاب محل فرود بالگرد بر عهده خلبان است.

جعفری روحی تعداد پایگاه‌های اورژانس استان زنجان را 60 پایگاه اعلام و تصریح کرد: از این مجموعه 22 پایگاه شهری شهری و 38 پایگاه جاده‌ای است و یکی از این پایگاه‌ها هم هوایی است و تعدادپایگاه‌های داخل شهر زنجان هم 9 پایگاه است که یکی از این پایگاه‌ها به تازگی در بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از اضافه شدن یک پایگاه جدید به مجموع پایگاه‌های شهری زنجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پایگاه برای ارائه خدمت در حوالی شهرک صنعتی پیش‌بینی شده است.

وی به افتتاح نخستین پایگاه اورژانس ریلی در خرم‌دره در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: افتتاح این پایگاه برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود که با حضور مسؤولان کشوری انجام خواهد شد.

جعفری روحی با اشاره به وجود باورهای غلط در مورد ضدعفونی کردن و پیشگیری از ابتلا و یا درمان به بیماری کووید 19 تاکید کرد: باید به این افراد تفهیم شود که الکل نه تنها پیشگیری و یا درمان بیماری کووید 19 نیست، بلکه مسمومیت و مرگ را هم در پی دارد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول