اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

یک گام تا پایان مسکن محرومان/ تکمیل ۴۶۸۸ واحد مسکن محرومان خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال با بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی، پرونده مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی بسته شود.

یک گام تا پایان مسکن محرومان/ تکمیل ۴۶۸۸ واحد مسکن محرومان خراسان‌جنوبی

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ در حال حاضر بالغ بر ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که حدود ۴۲ درصد این خانه‌ها از استحکام کافی در برابر حوادث برخوردار هستند.

حدود چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی معادل ۳۹ درصد خانه‌های روستایی از مصالح کم‌دوام ساخته شده است

 

وی گفت: ۵۲ درصد مسکن‌های روستایی خراسان جنوبی از مصالح بی‌دوام ساخته شده که با استحکام پایین در برابر هرگونه حادثه‌ای آسیب‌پذیر هستند، اضافه کرد: همچنین حدود چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی معادل ۳۹ درصد خانه‌های روستایی از مصالح کم‌دوام ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شهرستان‌های قاینات و بیرجند هر کدام ۲۰ درصد از واحدهای نامقاوم را دارا هستند، اضافه کرد: درمیان با ۱۴ درصد، سربیشه ۱۲ درصد، خوسف هشت درصد، نهبندان شش درصد، طبس و فردوس پنج درصد، بشرویه و سرایان چهار درصد و زیرکوه با یک درصد واحدهای غیرمقاوم، در رده‌های بعدی قرار دارند.

آسمانی‌مقدم با اعلام اینکه از بین شهرستان‌های استان زیرکوه بیشترین واحدهای مستحکم روستایی را دارد، عنوان کرد: روستاییان شهرستان هنوز آثار مرگبار زلزله ۷۶ را به یاد دارند و تا جایی که از دستشان برآید برای استحکام‌سازی بناها اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان، یادآور شد: با امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان استان بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام(ره) در اسفند ۹۷، ساخت پنج هزار واحد برعهده بنیاد مسکن و پنج هزار واحد دیگر را کمیته امداد تقبل کرد.

به ازای هر واحد از مسکن محرومان ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: به ازای هر واحد از مسکن محرومان ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت شد.

آسمانی‌مقدم مطرح کرد: تیپ نقشه مسکن محرومان از ۵۰ متر مربع تا ۸۵ متر مربع است که میزان تسهیلات اعطایی یکسان بوده و متقاضیان برای متراژ بالاتر باید آورده بیشتری داشته باشند.

وی از پیشرفت ۹۳ درصدی طرح مسکن محرومان استان خبر داد و گفت: از سهمیه پنج هزار واحدی بنیاد مسکن، چهار هزار و ۶۸۸ واحد مسکونی به مرحله پایان کار رسید که ۹۳ درصد پیشرفت کار را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال با بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی، پرونده مسکن محرومان در استان بسته شود

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۳۱۲ واحد باقی‌مانده نیز در مراحل پایانی است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال با بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی، پرونده مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی بسته شود.

آسمانی‌مقدم با تأکید بر اینکه با احداث واحدهای مسکونی روستایی در استان برای حدود هفت هزار نفر اشتغال مستقیم پایدار ایجاد شده، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در بیرجند ۶۵۰ شغل، فردوس ۲۱۵ شغل، قاین ۶۲۶ اشتغال، سرایان ۴۴۵ اشتغال، زیرکوه ۴۰۵ شغل، طبس ۵۰۰ شغل و نهبندان ۵۷۵ شغل، بشرویه ۲۵۰ شغل، سربیشه ۶۳۵ شغل، خوسف ۳۹۹ و در درمیان ۳۰۰ شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول