اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مشاور امنیت ملی افغانستان: حملات راکتی پاکستان را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

مشاور امنیت ملی افغانستان در واکنش به حملات راکتی چند روز گذشته پاکستان، تاکید کرد این حملات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

مشاور امنیت ملی افغانستان: حملات راکتی پاکستان را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی افغانستان، صبح امروز سه‌شنبه، سی‌ویکم تیر ماه، در سفری به ولایت کنر با خانواده‌هایی که در حملات راکتی ارتش پاکستان آسیب‌ دیده بودند، دیدار وگفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، محب را در این سفر یک هیأت دولتی همراهی می‌کند.

محب در این دیدار تاکید کرد که «دشمن» با همکاری طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند تا در این سوی خط «فرضی دیورند» پاسگاه و تأسیسات بسازند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ قربانیان حملات راکتی ارتش پاکستان گفت: «به دشمن نه اجازه ساخت تأسیسات داده می‌شود و نه حملات راکتی‌ بی‌جواب می‌ماند.»

مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با ساکنان شهرستان سرکانی ولایت کنر از طالبان خواست تا غیرنظامیان را برای منافع بیگانگان نکشند و وطن خود را خراب نکنند.

حمدالله محب به طالبان پیشنهاد کرد که به جای ویرانی و کشتار، دوشادوش نیروهای امنیتی در برابر دشمنان افغانستان مبارزه کنند.

شهرستان سرکانی و بخش‌هایی از شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر در چند روز گذشته شاهد حملات راکتی ارتش پاکستان بوده است. هم‌زمان با این به دلیل ساخت تأسیسات تازه از سوی ارتش پاکستان در نقاط صفر مرزی، بین نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان درگیری نیز رخ داده است.

مقام‌های محلی در کنر گفته‌اند که در پی حملات راکتی ارتش پاکستان دست‌کم هفت غیرنظامی کشته و بیش از ۱۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به حملات راکتی، اعتراض شدید خود را به دولت پاکستان اعلام کرده است. هم‌زمان با آن گزارش شده است که دولت افغانستان به صورت رسمی به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از این بابت شکایت کرده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول