اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نذورات موکب‌های کربلا به ۴۰۰ بسته معیشتی تبدیل شد

حرم سیدالشهدا (ع) همزمان با شهادت جوادالائمه (ع) سیاهپوش شد و موکب‌داران حسینی به جای توزیع نذری، بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کربلا توزیع کردند.

نذورات موکب‌های کربلا به ۴۰۰ بسته معیشتی تبدیل شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته همزمان با شب شهادت جوادالائمه (ع)، کربلا غرق ماتم بود و با وجود اینکه هر ساله در چنین شبی حرم سیدالشهدا (ع) مملو از جمعیت بود، به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا و‌محدودیت‌های اعمال شده در کربلا، تعداد زائران اندک و البته بیشتر از شب‌های گذشته بود.

 

 

حرم امام حسین (ع) نیز همزمان با شهادت امام محمد تقی (ع) با نصب پارچه‌هایی مزین به نام جوادالائمه (ع) سیاهپوش شد.

علاوه بر این، با توجه به ممنوعیت تجمع، مراسم عزاداری امام نهم شیعیان در کربلا برگزار نشد.

همچنین به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا برپایی موکب‌ها ممنوع است و موکبداران که در ایام مناسبتی به پذیرایی از زائران می‌پرداختند، اکنون هزینه‌های جمع‌آوری شده برای نذری‌ها را طوری دیگر مدیریت می‌کنند، تا جایی که هر هفته نذورات برای تهیه بسته معیشتی به نیازمندان تخصیص می‌یابد و به بیماران کرونایی نیز کمک می‌شود.

شب گذشته نیز جمعی از موکب‌داران حسینی به جای توزیع نذری اطراف حرم، با حضور در مناطق محروم کربلا به توزیع بیش از ۴۰۰ بسته حمایتی و معیشتی پرداختند.

به گزارش فارس، موکب‌های حسینی در ایام مناسبتی و هر هفته به ویژه پنج‌شنبه و جمعه‌ها به توزیع نذری و پذیرایی از زائران می‌پرداختند که با شیوع کرونا فعالیت آن‌ها نیز متفاوت از گذشته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول