اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نبود مهارت حلقه مفقوده اشتغال جوانان است

امام جمعه پلدختر گفت: عدم تسلط جوانان به رشته‌ها و حرفه‌های فنی و یکسری مهارت‌های مورد نیاز منطقه حلقه مفقوده در اشتغال است که مرکز فنی و حرفه‌ای می‌تواند با آموزش این گونه مهارت‌ها بازار کار و اشتغال را رونق بخشد.

نبود مهارت حلقه مفقوده اشتغال جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی روز دوشنبه در دیدار رییس و کارکنان مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر اظهار داشت: عدم تسلط جوانان به رشته‌ها و حرفه‌های فنی و یکسری مهارت‌های مورد نیاز منطقه حلقه مفقوده در اشتغال است که مرکز فنی و حرفه‌ای می‌تواند با آموزش این گونه مهارت‌ها بازار کار و اشتغال را رونق بخشد.

وی با تبریک هفته ملی مهارت و ترویج آموزش های مهارتی، افزود: باید جوانان را به حوزه مهارت آموزی تشویق و ترغیب و این فرهنگ را در جامعه در راستای رفع بیکاری جوانان که امروزه یکی از مشکلات اساسی کشور است را ترویج و تبیین کرد.

امام جمعه پلدختر بر لزوم حمایت همه جانبه از مهارت آموزی جوانان تاکید کرد و گفت: هدف مرکز فنی و حرفه‌ای، مهارت به اقشار جامعه است که این امر نقش مهمی درایجاد اشتغال وپلی برای توسعه و رونق تولید و در شرایط سخت تحریم می‌تواند در خط مقدم رونق اقتصادی قرار گیرد.

 وی مهارت آموزی را از مولفه‌های اصلی اشتغال‌زایی دانست و افزود: شرایط اقتصادی امروز جامعه ما ایجاب می‌کند که مراکزی مانند فنی و حرفه‌ای با تلاش مضاعف به دنبال رواج آموزش حرفه‌های مناسب با نیاز مناطق باشند.

موسوی به ظرفیت‌های بالای شهرستان در زمینه مشاغل خانگی و توسعه این بخش اشاره کرد و  یادآورشد: در سال‌های تکیه بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اشتغال‌های کوچک هرچند خانگی با تولیدات با کیفیت براساس آموزش‌های فنی و کار کارشناسی می٬تواند بستری برای کاهش بیکاری، درآمدزایی و جذب اشتغال جوانان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول